Juniorgutter klare for A-laget

Publisert 13.12.2017 kl.19.26

Etter å ha vært sterke bidragsytere til junior elite sin suksess som ble kronet med opprykk til interkrets A i 2017 har Jonatan Opsahl Smerud og Sindre Stewart Grimstad tatt steget opp i A-lags stallen.

Juniorgutter klare for A-laget
Jonatan Opsahl Smerud og Sindre Stewart Grimstad

Dette vil si at A-lags stallen nå består av hele 14 spillere som har gått gradene gjennom Nordstrand-systemet og er med på å skape en sterk klubbkultur hos oss. Det er gledelig at det jobbes så godt nedover i årsklassene i klubben at vi får frem egne spillere på A-lag, og vi tror Nordstrands publikummet vil glede seg over å følge disse gutta fremover.

For å bli litt bedre kjent med gutta tok vi en liten prat med dem etter trening i Manglerudhallen.

Jonatan Opsahl Smerud
Alder: 19 år
Tidligere klubber: Rustad og Nordstrand

Jonatan er en offensiv spiller med stor hurtighet og et blikk for mål. God forståelse i sitt eget spill og vil bli en viktig brikke i det offensive spillet vårt fremover. Jonatan fikk sin A-lags debut i treningskamp mot Fortuna for noen uker siden og kvitterte da med å score 2 mål på de 45 minuttene han fikk.

Jonatan selv sier at han er glad for å komme opp på A-laget, Nordstrand er en god klubb med en sterk sportslig satsning og på A-laget er det et godt miljø og et bra nivå på spillergruppa, Jonatan føler seg godt tatt i mot av resten av gruppa.

Personlig målsetting er å bli så god som han klarer, spille fotball og ikke minst ha det gøy på veien.

For laget har Jonatan en målsetting om å rykke opp til 3. divisjon og ikke minst være med å gjenta årets suksess med å vinne Oboscupen.

Sindre Stewart Grimstad
Alder: 19 år.
Tidligere klubber: Rustad, VIF, Oppsal og Nordstrand.

Sindre er en sentral midtbanespiller med en god pasningsfot, god arbeidsradius, godt blikk for spillet og en god defensiv trygghet i spillet sitt. Han har en mer voksen spillestil enn det alderen skulle tilsi. Sindre fikk også sin A-lags debut i treningskampen mot Fortuna hvor han fikk 45 minutter og var med å skape balanse og trygghet i spillet og bidro med gode pasninger som løste opp motstander.

Sindre selv sier han er glad for å komme opp i A-lags stallen, og føler at det er et bra nivå på gruppa med god fysikk og bra trykk på treninger. Gruppa virker god og sammensveiset og han har blitt tatt godt i mot av resten av spillergruppa.

Personlig målsetting er å bli best mulig fotballspiller, trene hardt og komme så langt som mulig.

For laget har Sindre en målsetting om å være med på å jakte opprykk til 3. divisjon.

Vi ønsker gutta hjertelig velkommen til A-laget og gleder oss over å ha de med oss inn i 2018 sesongen.