Jalal El-Gharbi klar for NIF

Publisert 11.12.2015 kl.20.56

For noen år siden spilte en ung Jalal El-Gharbi på midtbanen til Vålerenga sammen med Thomas Holm, nå er de gjenforent i Nordstrand IF. Kanskje vi kan drømme om å se dem sammen på midten igjen?

Jalal El-Gharbi klar for NIF

Jalal var for noen år siden regnet som ett av de største talentene i norsk fotball, allerede i 2005 debuterte han på laget til de daværende seriemesterne i en alder av bare 17 år. Året etter skrev han sin første profesjonelle kontrakt med Vålerenga og ble i storklubben frem til og med 2008 sesongen. Jalal har også spilt for Bærum og Moss. Han avbrøt karrieren på toppnivå da han dro til Paris for å studere økonomi.

Den kreative sentrale midtbanespilleren spilte gjennom årets sesong for divisjonskollega Oslo City, hvor han også bar kapteinsbindet. "Da jeg spilte med Jalal ble han lagt veldig merke til pga av sin gode teknikk og gode holdninger, da var han en ung fremmadstormende gutt. Nå har Jalal fått mer erfaring og blitt en spennende ledertype, noe som gjør at jeg tror han vil bidra meget godt for oss i årene som kommer. Både jeg og Per Inge (Jacobsen) kjenner Jalal godt fra tiden i VIF og vi er trygge på at vi her får inn en spiller som vil dra med seg sin erfaring fra toppfotballen og likefult bidra med sitt gode humør og fantastiske holdninger for at både laget og klubben skal ta steg fremover" sier en fornøyd Thomas Holm om dagens signering.

Jalal starter opp sammen med resten av laget 4. januar.