Første seier for året

Publisert 01.03.2016 kl.17.27

De aller fleste legger ikke for mye vekt på resultatene i treningskamper, men det betyr nok litt allikevel å få en og annen seier i blant. Søndag tok A-gutta sin første seier for året da Grüner ble slått 3-2.

Første seier for året

Kampen ble spilt på Grüners hjemmebane Dælenga kunstgress og var den første av tre treningskamper for A-laget denne uken. Tirsdag spiller gutta våre mot Lokomotiv Oslo på Niffen og lørdag er det Nesodden som får hjemmebanefordelen.

NIF tok komandoen
NIF tok oppskriftsmessig ledelsen mot Grüner etter 15 minutter da nykomlingen fra Alvdal Kenneth Brendryen satte inn sin første scoring for sin nye klubb. Bare minuttet etter kommer Grüner på en sjelden visit i NIFs 16-meter, midtstopper Eirik Sundby setter ut en fot i en duell med en Grünerspiller, dessverre så faller sistnevnte og dommeren velger å blåse straffe. Denne eksponderer Grüner hardt og kontant bak Gustav Gruen Österström i NIF buret. Halvspilt i den første omgangen spiller en god Haris Abbas Martin Wennevold på blank goal, han gjør ingen feil og sklir inn ny ledelse for gjestene fra Nordstrand. Stillingen står seg til pause.

Flott scoring
Vel syv minutter ut i andre omgang spiller Yusuf Kutluca en nydelig pasning gjennom til Haris Abbas, ved hjelp av en god berøring vender Haris bort to Grünerspillere før han banker ballen i keeperens kort hjørne, en fantastisk scoring som fører NIF opp i 3-1. Like før slutt kommer det et flott Grünerangrep som tilslutt fører midtstopper Morten Messel i duell med en hurtig Grünerspiller, førstnevnte må tilslutt ty til ulovlige midler for å stoppe Grünerspilleren, dessverre er det langt innenfor 16-meteren og dermed blåser dommeren for en ny straffe, også denne blir banket knallhardt i mål, men denne gang på nif inbytter Bjørn Ruud. Kampen ebber ut og Nordstrand vinner dermed en fortjent 3-2 seier.

KAMPFAKTA:
Grüner - Nordstrand 2-3 (1-2)

15 min 0-1 Brendryen (Abbas)
16 min 1-1
22 min 1-2 Wennevold (Abbas)
52 min 1-3 Abbas (Kutluca)
87 min 2-3

Laget:
Gruen Österström (Ruud fra 80) - Kutluca, Sundby (Messel fra 46), Niang (Mercado fra 80), Mercado (Ingebretsen fra 60) - Svendsen, Singh, Abbas (Hussain fra 90), Brendryen (Wennevold fra 80) - Kankani (Memishi fra 46), Wennevold (Bouignane fra 46)