Første borteseier

Publisert 18.06.2016 kl.20.15

Nordstrand dro til Sarpsborg for å ta sesongens første borteseier mot et hjemmelag som har slitt veldig etter en god åpning på sesongen.

Første borteseier
Cheikh Niang gav NIF ledelsen tidlig i første omgang

Motstander Sparta slo nemlig Follo ut av NM etter 2-0 seier i første offiselle runde tidligere i år, uka etter knuste de Ås 4-1, men etter det har det sett svart ut for de blåkledde Sarpsborggutta. I dag kom Nordstrand best i gang da Cheikh Niang fikk bredsidet inn et frispark fra Petter Nyhus etter 7 minutter. Bare minuttet senere kunne Isaac Kankani i realiteten punktert matchen, han runder keeper men holdet blir for skrått i avslutningsøyeblikket og ballen går i stolpen.

Kommer ut i hundre
Etter 17 minutter utligninger Sarpingene til 1-1 etter et frispark som blir headet i mål. Stillingen holder seg, til tross for et par store NIF muligheter, til pause. I andre omgang kommer gjestene fra Nordstrand ut i hundre og det tar ikke mer en snaut halvminuttet før ballen ligger i nettet bak Spartakeeperen. Eirik Sundby finner Kankani som avslutter tidlig, ballen går via et Sarpsborg ben og inn i mål til en fortjent 2-1 ledelse.

Glade målscorere
Nordstrand har denne sesongen vært veldig gode på slutten av kampene, denne kampen var intet unntak, på overtid får nemlig innbytter Yordy Hernandez ballen litt inne på motstanders halvdel og alle som har sett Hernandez spille skjønner fort at når han kommer en mot en med litt bakrom å løpe i, så er det rått parti, Sparta forsvareren hadde ingen mulighet til å følge hurtigtoget fra Sinsen og Hernandez var raskt alene med keeper, her banker han til og ballen smeller i treverket og inn i nettet til 3-1. Sett med Nordstrandsøyne var det spesielt gledelig å se at Niang og Hernandez fikk seg en scoring hver, dette var scoringer som betydde mye for to spillere som fikk hele fjorårssesongen og deler av årets oppkjøring spolert med skader. Det var derfor enorm glede å spore hos de to Nordstrandskrigerene etter kampen!

KAMPFAKTA:
Sparta Sarpsborg - Nordstrand 1-3 (1-1)

0-1 7 min Niang (Nyhus)
1-1 17 min
1-2 46 min Kankani (Sundby)
1-3 90 min Hernandez (Holm)

3 poeng: Ruud
2 poeng: El-Gharbi
1 poeng: Eikeland

Laget:
Ruud (Gruen Österström fra 90) - Niang (Hernandez fra 75), Sundby, Kah, Eikeland - El-Gharbi, Madsen Holm, Nyhus (Bouignane fra 90), Shakoor (Kvello fra 87) - Brendryen, Kankani (Abbas fra 90)

NÅ VENTER OSLOJUVELENE PÅ NIFFEN LØRDAG 25.6 KLOKKEN 1600. KOM Å STØTT LAGET!