Flott innsats så langt

Publisert 27.06.2017 kl.20.33

Vi har tatt en prat med hovedtrener Thomas Holm og hans tanker etter halvspilt sesong.

Flott innsats så langt

Jeg er fornøyd med mye hittil, vi har stort sett vært stabile og prestert jevnt over bra. Med en snittalder på 21,8 år vil det naturlig nok variere litt. Samtidig skal vi ikke gå rundt å være fornøyde, vi må hele tiden streve etter å bli bedre. Fotball er enkelt og det henger sammen.

Grunnlaget la vi ned i vinter med gode treninger og kamper som vi har dratt med oss inn i den første delen av sesongen. Jeg er opptatt av å ha et godt grunnspill hvor alle kjenner til rollen sin. Da blir det også lettere å ta initiativet i kampene og diktere spillet.

Vi har scoret 44 mål på 11 kamper og det viser at vi spiller en offensiv fotball. Med 14 forskjellige målscorere har vi mange som kan avgjøre matchene vi spiller. Vi er opptatt av kollektivet og av å gjøre hverandre gode. Det kan fort være vanskeligere å være trener på nivå 4 enn i Tippeligaen hvis man ikke har en god kultur og et godt samhold. Med det mener jeg at det har veldig lett for å skli ut på dette nivået og ofte ser man store utskiftninger i troppen, derfor er vi opptatt av å ha en tropp bestående av spillere som ønsker å være her slik at vi får mest mulig kontinuitet. Da må vi som er trenere også legge til rette for at man vil være her.

Det hjelper heller ikke å trene 10 ganger i uken hvis man ikke trener riktig. Vi prøver å få repetert mest mulig kamplignende situasjoner for individet i sin rolle på trening slik at man vil få en progresjon.

Vi har også hatt med oss flere spennende Junior elite spillere i kamp som har levert bra og troppen vår består idag av 13 lokale spillere. Interessen for A-laget vårt blir mye større med Nordstrandsgutter på laget. Nedover i kullene i klubben er det også mye talent som vi vet om og som vi sikkert vil se på A-lagstrening om ikke alt for lenge.

Trenerteamet var nytt for året og Ola, Rune, Dan og Kai har gjort sine saker bra.

Takk til alle kullene som har stilt opp som ballhentere under A-kampene, det betyr mye for oss.

Håper å se mange av dere ringside på Niffen i morgen, onsdag kl 20.15 mot Grorud 2 i siste kamp før ferien.

Og så håper vi enda flere vil komme å støtte gutta våre utover høsten!