DFI hakket vassere

Publisert 09.04.2016 kl.19.13

Det ble dessverre et 0-2 tap i den vanskelig seriestarten borte mot Drøbak/Frogn.

DFI hakket vassere

DFI tok ledelsen tre minutter før pause på et fantastisk langskudd av tidliggere NIF-gutt Trygve Velten, utagbart oppe i Gustavs venstrekryss. Før vertene tok ledelsen hadde Nordstrand faktisk tre store sjanser til å ta ledelsen, første er det Remi som bare er milimetre fra å få ballen med seg forbi motstandernes keeper. Noen minutter etter dette kombinere gjestene fra Nordstrand fint og ballen ender tilslutt hos Usman som setter ballen over mål. Rett før scoringen til vertene står tre-fire NIF spillere klare på streken til å sette ballen i mål, men avslutningen som kommer går utrolig nok over mål, dermed går hjemmelaget til pause med en 1-0 ledelse.

Starter bra
NIF starter best i 2. omgang og etter bare tre minuttersspill slår Markus Trond alene gjennom, men kraftkaren får ikke avsluttet før en DFI forsvarer slenger seg inn og får avverget. Her burde det stått 1-1. I stedet tar DFI mer over og etter 58 minutter kommer de seg fri på høyrekanten, han får slått inn foran mål, ballen går forbi tre NIF spillere før DFIs høyrekant dukker opp, umarkert, på bakre stolpe og kan enkelt sette inn 2-0. NIF skaper ikke stort mer enn en avslutning på mål fra Markus drøyt fem min før slutt, dermed vinner DFI fortjent 2-0 på Seiersten Stadion.

KAMPFAKTA:
Drøbak/frogn - Nordstrand 2-0 (1-0)

1-0 42 min
2-0 58 min

3 Poeng: Gruen Österström
2 Poeng: El-Gharbi
1 Poeng: Ingebretsen

Laget:
Gruen Österström - Nyhus (Sundby fra 68), Kah, Hansen, Ingebretsen, El-Gharbi, Shakoor (Abbas fra 86), Kristiansen (Kvello fra 76) - Kutluca, Woldsund (Niang fra 87), Memishi (Tirit fra 46)