Årsrapport for A-laget herrer

Publisert 23.12.2017 kl.20.38

Siden det nå er jul, sesongen 2017 er historie og oppkjøringen inn mot 2018 sesongen er godt i gang kommer det en liten statusoppdatering fra Nordstrand A-lag herrer.

Årsrapport for A-laget herrer

Nådde målsettingen
Sesongen 2017 ble av den gode sorten, det endte med en sterk andreplass bak et KFUM2 som gjorde alt de kunne for å rykke opp. Når et ungt Nordstrand lag satte poengrekord på A-lagsnivå for klubben, må vi kunne si oss godt fornøyd etter at målsettingen som ble satt før sesongen var å ende topp 3. Helt på tampen av sesongen klarte vi også å vinne Obos cupen, så det ble til slutt en ny pokal i samlingen. I løpet av året var det også flere av de yngre lagene i klubben som stilte opp som ballgutter og balljenter på våre hjemmekamper og dette setter vi veldig pris på, vi ønsker å takke alle lagene som stilte opp, og håper at dere, og gjerne flere lag, ønsker å være med rundt våre hjemmekamper i 2018.

Noen kommen og noen går
Etter en slik sesong så er det alltid mange spillere som tar kontakt når det åpnes for prøvespill på senhøsten, og mange spillere har vært innom på trening hos oss. Heldigvis har vi hatt en sterk tropp, med godt samhold, godt nivå og en interesse for å bli bedre og det er gledelig for oss at flesteparten av troppen har hatt et ønske om å bli med på veien videre, de som har valgt å takke for seg i Nordstranddrakten er: Jalal – legger opp, Anders – gir seg som spiller og blir trener i Ullern ved siden av studier og Gustav som går til Oppsal. Vi ønsker å takke disse spillerne for innsatsen de har gjort i Nordstrand, og ønsker dem lykke til videre.

Ung men erfaren tropp i 2018
De av dere som har fulgt med de siste ukene på hjemmesiden og facebook har lagt merke til at det er blitt presentert en del nye spillere på laget, og det er gledelig å kunne si at det er kommet inn to gutter fra eget juniorlag, to gode forsterkninger på keepersiden og ikke minst en robust midtstopper. Troppen begynner å sette seg og stallen ser veldig sterk ut, samtidig kan det komme inn en spiller eller to etter nyttår. Troppen teller i dag 27 spillere og av disse er det nå 14 spillere som har kommet gjennom Nordstrand-systemet og dette er gledelig og noe vi ønsker mer av fremover. Med en snittalder på 22,5 år er det en ung men erfaren tropp som skal ut å jakte gode prestasjoner i 2018. For å ta nye steg og fortsette å bli bedre neste år vil A-laget trene mer og ha fokus på å få til en så god treningskultur som mulig.

Vi håper så mange som mulig med Nordstrand i hjertet ønsker å være med på å støtte oss i jakten på opprykk til 3. divisjon, og det hadde vært gøy med fulle tribuner i flere av kommende sesongs hjemmekamper.

Spillere, trenere og støtteapparat ønsker å takke alle for støtten i 2017, og ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt fotball år i 2018.

Med sportslig hilsen
Nordstrand A-lag herrer