Andreas i NIF-trøya frem til sommeren

Publisert 09.06.2017 kl.18.45

Nordstrands gutten Andreas Holm er klar for A-laget fra og med nå til ut sommeren.

Andreas i NIF-trøya frem til sommeren

Vi har møtt Andreas til en liten prat.

Hvorfor ønsker du å spille for Nordstrand når du er hjemme i Oslo?
Jeg har spilt for Nordstrand siden jeg var liten, og er derfor en klubb jeg føler stor tilhørighet til. Når jeg i tillegg kjenner mange av gutta på laget fra tidligere synes jeg det er morro å kunne være med å bidra når jeg er i Oslo.

Hva syns du om stallen?
Stallen virker spennende, med en fin miks av unge og mer rutinerte spillere. I tillegg virker det som at bredden i laget er bra, med god dekning på de fleste plassene. Ferdighetene er generelt høye og tempoet har vært bra de gangene jeg har vært innom trening når jeg har vært i Oslo.

Hvordan syns du A-laget har gjort det til nå?
I utgangspunktet mener jeg at kvaliteten i dette laget er mer enn bra nok til å slå alle motstandere i 4. divisjon. Har forstått det sånn at det var litt rusk i starten av sesongen, men at laget nå har funnet flyten den siste perioden. Sånn sett ligger laget fint til på tabellen med kort avstand til tabelltopp, som må være målet å overta senere i sesongen.

Hva kan du bidra med i de kampene du er tilgjengelig?
Jeg håper å kunne bidra med engasjement og vinnervilje, slik at vi kan spille god fotball og plukke flest mulig poeng i de kampene jeg skal være med før jeg drar tilbake til Bergen til høsten.

Vi takker Andreas for praten og ønsker en god trening!