Dobbel Berg senket Skeid

Publisert 21.05.2017 kl.17.21

(Skeid-Nordstrand 0-2) Aleksander Berg satte ett mål i hver omgang da juniorgutta slo Skeid borte.

Dobbel Berg senket Skeid
Aleksander Berg var avslutteren i to flotte Nordstrand-angrep på Skeid-banen.

Juniorgutta bekreftet at formen fortsatt er god da Skeid ble nedkjempet på bortebane. I fjor tapte juniorlaget begge kampene mot Skeid i interkrets. Årets første oppgjør viste at Nordstrand har brukt vinteren godt.

To veldig fine angrep, ett på høyresiden kvarteret før pause, ett på venstresiden kvarteret etter hvilen, var nøkkelen til tre poeng denne gangen. Begge skåringene inneholdt angrep som startet helt bakfra og endte med en klinisk avslutning inne i boksen der mange Nordstrand-gutter hadde tatt turen. Aleks sto godt plassert og formidlet den siste nøyaktige pasningen utagbart i nettet ved begge anledninger. Like etter 2-0 vartet gutta opp med nok et mønsterangrep, men ble sikkert korrekt nok avblåst for offside da ballen ble satt i mål.

Etter to kamper der juniorlaget har opptrådt litt tammere enn i seriestarten, var spruten tilbake i beina mot Torshov-laget. Både med helhjertet vilje framover i banen, og ikke minst med et bunnsolid forsvarsspill. Man skal være grei for å telle store muligheter for hjemmelaget denne ettermiddagen. Og seieren var således meget fortjent.

Mot slutten av oppgjøret fikk to unggutter, Ismael Bahij og Marius Johnsrud, fortjent være med på det velfungerende kollektivet som Nordstrand-juniorene er i sine beste stunder.

Tre kinkige bortekamper har medført 4 poeng samt avansement i NM.

Nå venter to svært interessante kamper på Niffen;

Søndag 28. mai kl 15.00:

2. runde i Norgesmesterskapet mot Lørenskog.

Torsdag 1. juni kl 18.30:

Toppkamp mellom serieleder Nordstrand og serietoer Lyn.