Bunnsolid av Junior elite

Publisert 21.04.2017 kl.10.51

(Raufoss-Nordstrand 1-4) Juniorgutta ga hjemmelaget ingenting annet enn et straffespark på Raufoss i går.

Bunnsolid av Junior elite
Det er ikke lett å skubbe seg på Per Stenseth og Nordstrands juniorgutter i starten av sesongen. Det var meget solid det som ble prestert på Raufoss i andre serierunde.

Straffesparket fikk hjemmelaget på stillingen 3-0. Både før og etter var det liten tvil om at Nordstrand-gutta hadde bestemt seg for å ikke gi ved dørene.

Ganske mange rokeringer på laget til tross; Junior elite fremsto i en like solid forfatning som i seriestarten da langturen til Raufoss ble unnagjort.

Noen skader, noen tilbake fra skade, men også fordi stallen er jevn og sterk og godt trent, var det lite som tydet på at kun fire spillere opptrådte i samme posisjon som i seriestarten. Et velfungerende Nordstrand-kollektiv gjorde en konsentrert hard jobb på Toten. Gutta stoppet det som var av hjemmelagets forsøk, og framover vasket de fram sjanser - og selv om 0-0 sto seg lenge spredte det seg en trygghet i bortelaget om at dette skulle de ta.

Det tok tid og noen bom før den forløsende skåringen satt. Men to minutter før pause var det endelig nettsus på Nammo stadion. Aleksander Berg var den som sprakk nullen, og det var meget fortjent at gjestene kunne gå i garderoben halvveis til målet.

I andre omgang ble det fort avgjort. Kun fem minutter var spilt før Younes Amer laget 2-0, og da Magnus Aaløkken gjorde nummer 3 bare ytterligere tre minutter senere var det slutt på hjemmelagets krefter.

Riktignok fikk de et straffespark de satte i mål midtveis i omgangen, men det var klasseforskjell både i løpsstyrke og ferdigheter på de to lagene.

Magnus laget en til, og Nordstrand-gutta kunne pyntet ytterligere på resultatet uten at det har noen spesielt viktig betydning.

Solid er ordet man kan bruke denne gangen. Forsvarssjefen Jacob Stubberud og hans nykomponerte backfirer dirigerte alt vekk fra vårt farlige område, på midten løp Nordstrand-spillerne opp det meste, og da var det bare å pøse på framover - noe mange ville være med på.

Lørenskog er neste utfordring. Laget slo Oppsal 3-1 i går kveld, så vi ser fram mot et tøft og tett oppgjør på Niffen kommende torsdag.