Ble svimle mot Stabæk

Sist oppdatert 07.09.2016 kl.14.17

(Stabæk-Nordstrand 6-1) Serielederen ble så tøffe at det etterpå var usikkert hvor mange mål de skåret på oss.

Ble svimle mot Stabæk
Kristian Tveitstøl fikk en travel dag i Nordstrand-målet borte mot serielederen.

Det tok et døgn for Nordstrand-juniorene å bli enige om hvor mye de hadde tapt mot serieleder Stabæk på Nadderud. Både trener Lars og flere av gutta mente bestemt det hadde blitt 5-1, men på den offisielle kamprapporten står det 6-1. Og til slutt klarte gutta i felleskap å huske seks baklengsmål.

Det er ikke så mye å skamme seg over. Stabæk har vært helt suverene i år, og ikke tapt en eneste kamp. Så det var nok for mye forlangt at det nyopprykkede Nordstrand-laget skulle være de første til å ta skalpen på bæringene.

Gjestene prøvde likevel på Nadderud, og det startet lovende. Et Nordstrand-lag som la seg dypere enn vanlig med en ekstra midtstopper på banen holdt serielederen unna lenge, og frustrerte dem en smule. Og taktikken lyktes. Det så ut som at lagene skulle gå til pause med 0-0, og det ga grunnlag for en spennende andreomgang.

Så skjedde det som ikke skulle skje. På første omgangs aller siste ballberøring nikket Stabæk inn ledelsen på et innlegg. Dermed var det et slitent og skuffet Nordstrand-lag som gikk i garderoben etter halvspilt match.

Det kan virke som om luften gikk litt ut av gutta våre der og da. Selv om pausepraten gikk på at dette naturligvis var mulig, gikk det bare 5-6 minutter av andre før 2-0 var et faktum. Og da det ble 3 midtveis var det slutt. Begge disse to målene kom som en konsekvens av at vi ikke var like solide defensivt som før hvilen.

De siste ti minuttene rant det altså inn så mange mål at vi kom ut av tellinga. Men en av dem var av det morsomme slaget for dem med Nordstrand-hjerte. For hvem andre enn vår pur unge debutant Younes Amer - født 2001 - fikk æren av å nikke inn trøstemålet etter at Magnus Aaløkken først hadde satt ballen i tverrliggeren.

Et nytt Bærum-lag venter denne uka. Det blir en en meget spennende kamp mot Bærum Sportsklubb som venter på Niffen torsdag kl 18.30.