Bittert nederlag på overtid

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

(Grei-NIF 4-3) Juniorlaget måtte notere årets første tap, og det var av den bitre sorten i toppoppgjøret borte mot Grei i går.

Bittert nederlag på overtid

For det var på overtid at hjemmelaget satte kampens siste skåring. Og det etter at Nordstrand hadde ledet både 2-1 og 3-2 tidligere i andre omgang.

Etter at Lyn hadde spilt uavgjort kvelden i forveien, ville vinneren stikke av med tabelledelse på Greibanen i går.

Nordstrand-gutta gjorde en god første omgang. Riktignok stanget Grei inn et tidlig ledermål på dødball, men det var kvalitet over det de hvite leverte, både med og uten ball. Og det var svært fortjent at Jørgen Skagen satte 1-1 før lagene tok pause.

Etter hvilen var det ikke like bra. Riktignok tok vi ledelsen tidlig etter et Grei-selvmål, men verken intensiteten i forsvarsarbeidet eller kvaliteten i det offensive var på samme nivå som før pause. Det svingte voldsomt disse 45. Grei fikk utlikne, før Stian Høgh igjen sendte oss foran. Fortsatt fortjent. Men vi holdt ikke tett denne andreomgangen. Grei fikk lov å utlikne igjen.

Og da begge lag de siste minuttene kjempet for å skåre kampens siste mål, var det Grei som to minutter på overtid gjorde nettopp det. Det var ikke vår tur til å ha marginer denne gang. Vi fikk en lettkjøpt skåring, men ga bort to. Vi burde hatt en straffe i hver omgang, men fikk ingen. Men til syvende og sist var det vår egen prestasjon både med og uten ball som medførte at marginene skulle få avgjøre kampen.

Sesongen er lang, og det meste skal avgjøres sent på høsten. Det er bare en ting å gjøre; konsentrere seg om det som sikkert blir et tøft og vanskelig lokaloppgjør hjemme mot KFUM Oslo allerede torsdag. Der må gårsdagen være glemt, og viljen til å løpe i 90 nye minutter tilstede.