Barnehagebarn på Niffen

Sist oppdatert 27.04.2018 kl.8.11

For å få enda flere jenter til å spille fotball i Nordstrand IF har klubben i år igangsatt et «Prosjekt jenteløft». Som en start i dette arbeidet har klubben invitert barnehager og aktivitetsskolene i nærheten til en mini jentefotballdag på Niffen.

Barnehagebarn på Niffen

Startskuddet for dette gikk torsdag 19. april. Da fikk vi besøk av nærmere 50 jenter fra omkringliggende barnehager. For mange av jentene, som stort sett var 4 og 5 år, var dette deres første møte med organisert fotball.

Med Niffen badet i sol, ble det en vellykket dag med mye fotballglede og fornøyde barn som ikke ønsket å forlate banen. Etter mange kule dansemoves til oppvarming, tok trenere fra klubben og spillere fra J05 barna med på sjørøvertokt, inn i den magiske jungelen som apekatter, bowlingfotball, hinderløype og ikke minst fotballkamp. Det var stor aktivitet og utvikling.

Gleden var til å ta og føle på når de traff kjeglene i bowling, greide å hoppe med samlet bein over hekkene og scoret sitt første mål!

Dagen ble avsluttet med frukt og utdeling av premie.

Født i 2012 og lyst til å spille fotball? Informasjon om Jenter 2012 finner du her

Født i 2013 og lyst til å spille fotball? Informasjon om Jenter 2013 finner du her

p4190042

p4190063

p4190101

p4190138

p4190231

Tusen takk til barnehagene for at dere bidro til et flott arrangement!

Takk til trenere og jentene på J05, som stilte sporty opp midt på dagen!

En takk også til Torshov Sport, som sponset fine skoposer.