Årskavalkade for Jenter 2006

Publisert 03.01.2016 kl.14.45

2015 var året da fotballjentene på 2006-årgangen fikk sitt eget lag og det har vært stor aktivitet gjennom hele året.

Årskavalkade for Jenter 2006
En fornøyd gjeng etter seier i siste seriekamp for sesongen.

Løvenstad Cup 18. april
Første gang som eget lag var på Løvenstad Cup 18. april. Det var en fantastisk innsats der flertallet av spillerne hadde sin første kamp.

lovenstad

Seriestart
7. mai var det duket for føste seriekamp for lag 1 mot Høybråten/Furuset. Det ble tap, men jentene scoret fire mål i kampen.

forste-kamp-lag-1

11. mai var det klart for første seriekamp for lag 2 på Hundejordet. Heftig regnvær (selv dommeren stilte med paraply) stopper ikke tøffe jenter. Stor innsats og 20-3 i målsjanser mot Grüner. Men det hjelper ikke å eie spillet når stanga eller keeperen er i veien for ballen, resultatet ble dessverre 2-3.

forste-kamp-lag-2

Arvika cup
Årets store opplevelse var Arvika Cup. Her stilte Jenter 05 og 06 med felles lag. 55 timer på Arvika Cup -  en ganske så intens opplevelse, for alle som har vært tilstede under cupen.

"Vi trenere har fått noen flotte dager sammen med jentene, og det har vært utrolig moro å få oppleve den gleden jentene utviser ved å være sammen, både på og utenfor banen og på tvers av alder, laginndelinger og bekjentskap fra før. At fotball først og fremst handler om spenning og følelser (og om kilosvis med godteri), har vi vel også fått mange eksempler på.

Jentene har nå virkelig blitt tøffe på banen, og de har vist at de kan hamle opp med hvilket som helst lag (også lagene fra klubbene som spiller i Toppserien). Tror også vi trenere må få lov til å innrømme at ingen av oss var egentlig 100% forberedt på at det var SÅ LANGE baner i Sverige, at det var lov med SÅ HØYT press, at det var en SÅ klar fordel at keeperen SPARKET ballen ut fra egen 16-meter og aller minst var vi vel forberedt på at vi plutselig skulle stå i den situasjonen at vi måtte PEKE på tre jenter som skulle ta STRAFFE for å avgjøre om laget skulle vinne en finale. Det var tøft - men enda tøffere for jentene.

Vi har i alle fall lært veldig mye - og jeg tror alle jentene har vokst littegrann eller ganske mye i løpet av denne helgen. At laget har vokst MYE er vi derimot 100% sikre på - og også at vi har lagt et flott grunnlag for en tradisjon for de kommende år. Arvika er nok kommet for å bli!"

arvika-2

arvika-samle-1

arvika-samle-2

Høstsesongen

Skolestart og full innsats både på trening og på banen igjen.

kamper-2015

Jentedagen
5. september stilte jentene på NIF sin jentedag på Hallager, litt regnfylt, men gøy.

jentedag

Årets første seier
Endelig på Enya sin bursdag skjedde det! Årets første seier! Lyn-Nordstrand 3-6. Både lagvenninner og motstandere deltok i feiringen med sang og kake.

forste-seier

Flott innsats under SKI Cup 19. september

1ski-cup

Siste seriekamp for sesongen
24. september på Hundejordet. En deilige seier 6-2 over Høybråten.

1siste-kamp

Frigg Høst-cup 11. oktober
Vi stilt med tre lag på Frogner stadion denne søndagen. Det ble en super dag med flotte jenter. Engasjerte foreldre og stor stemning.

frigg-3

Årets siste trening
Siste trening før juleferien ble avsluttet med gløgg og pepperkaker.

siste-trening

Kolbotn cup
Søndag 29. november var det klart for siste kraftinnsats på fotballbanen før juleferie. Nordstrand jenter 2006 stilte med hele tre lag i Kolbotn Cup i Vallhall. Det ble en meget tøff dag, men jentene beholdt humøret og kommer sterkere tilbake neste år.

1valhall

Sesongen ble avsluttet med juleverksted på Hallager.

juleverksted-montasje

Vi ønsker alle et riktig godt nytt år! Og gleder oss til neste sesong.

Klubben gratulerer Team Jenter 2006 med en flott og innholdsrik sesong og takker for at vi har fått tatt del i den gjennom denne flotte årskavalkaden. Vi ønsker dere et fremgangsrikt 2016!