Vinter-OL på Grønmo Golfbane

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Den tradisjonsrike skidagen til Allsporten gikk av stabelen 7. mars. Ida Westgaard og Harald Nyhus rapporterer :-)

Vinter-OL på Grønmo Golfbane

I motsetning til fjorårets skidag, som ble arrangert i det som nesten må kalles snøstorm, var skidagen i år velsignet med sol og varmt vårvær. Som følge av det fine været var det ikke bare Allsportgruppas medlemmer og deres foresatte som hadde funnet veien til parkeringsplassen på Grønmo.

Trafikkaoset  tydet til tider på at halve Oslo hadde gjort det samme. Men om det var trangt  om parkeringsplassen, så var det ikke noe problem å utfolde seg på golfbanen, som lå der hvit og vintervakker, og hvor det var lite som ga assosiasjoner til den aktivitet som banen egentlig er ment for.

På Grønmo fikk Allsportgruppas medlemmer testet skiferdighetene gjennom ulike øvelser. Det var hoppbakke, hinderløype med innlagte utfordringer i form av erteposekast og langrennsturer av varierende lengde og i ulike retninger innover i Østmarka. Ferdighetene varierte, men når det gjaldt humør og innsatslyst hadde alle funnet toppformen. Etter innsatsen ble det servert velfortjente grillpølser og brus.

En stor takk til Grønmo Golklubb, som velvillig stilte både golfbane, snø og toaletter til vår disposisjon!