Nordstrand Allsport søker håndballtrener

Publisert 29.08.2017 kl.8.41

Nordstrand IF Allsport søker håndballtrener til Allsport Håndball.

Nordstrand Allsport søker håndballtrener
Viser ekte idrettsglede (Klippet fra Nordstrand Blad/Solfrid Therese Nordbakk)

Laget består av i underkant av 25 spillere med nedsatt funksjonsevne, primært utviklingshemninger. Det er en blanding av gutter og jenter i alderen 11 – 25 år, og alle evner å ta i mot beskjeder og instruksjon.

Vi har to trenere (hvor av en er hovedtrener), og to trenerassistenter. Den ene av trenerne våre slutter, og vi søker derfor snarest en erstatter. Laget trener torsdager i Bjørnholthallen (Oslo syd) kl. 18:45-20:00. Selv om laget er fra Nordstrand og vi trener i Bjørnholthallen kommer spillerne fra hele Oslo.

Vi stiller med to lag i Håndballforbundet Region Øst sin HU-serie, og er dessuten med i noen cuper. Der møter vi lag med likesinnede fra Oslo og omegn.

Vi søker:
• Det er ikke viktig å være veldig god i håndball, den håndballfaglige delen er til varetatt i trenerteamet. Det viktigste er å være interessert i – og legge til rette for hvordan man skaper mestring, utvikling og håndterer denne type gruppe/spillere. At man liker ballidrett er selvfølgelig hyggelig.
• En «voksen» person, men det betyr ikke nødvendigvis voksen i alder. Vi tror at vår nye trener bør være over 25 år, trygg på seg selv og har gode medmenneskelige evner. Riktig kandidat kan også gjerne det vi kaller «godt voksen».
• En som kan ta hovedansvaret når hovedtrener ikke er tilstede (han reiser noe i jobben sin, og er dessuten håndballdommer)

Vi tilbyr:
• En givende rolle i en gruppe som elsker mestringsfølelse.
• Kurs og seminarer i regi av Nordstrand IF og Norges Håndballforbund.
• Litt lønn for strevet, dvs. vi tilbyr timebetaling.

Har du lyst til å vite mer er du velkommen til å kontakte hovedtrener Anders Färje på tlf. 915 43 655 eller foreldrekontakt/oppmann Gunn Olsen, tlf. 905 84 704

/Gunn og Christian