Gull til Håkon og Christian

Publisert 31.08.2015 kl.9.44

Tidligere denne måneden ble det golf-gull til klubbens medarbeider Håkon Arnesen og hans far Christian Johansen i Special Olympics i Los Angeles.

Gull til Håkon og Christian
Rett i koppen og gullet er sikret! Foto: Karl Filip Singdahlsen/Norges Idrettsforbund

Special Olympics World Games er verdens største idrettsarrangement for utviklingshemmede. Håkon har trent knallhardt i en treningsgruppe på Grønmo Golfklubb i hele vinter, etter at han fikk vite at han skulle representere Norge i turneringen i Griffith Park i Los Angeles.

Foran den fjerde og siste runden ledet Nordstrandsduoen med fem slag på Guatemala, men etter hull 17 ledet Guatemala med to slag så gutta måtte med andre ord levere.

Et godt utslag la et godt grunnlag. Konkurrenten var nok preget av situasjonen og havnet i den tjukke roughen på det siste hullet. Innspillet til våre gutter landet en meter fra koppen og Håkon og Christian var med det ajóur da de kom på greenen. Håkon var iskald, og satte sine drøye en meters putt for par. Guatemala bommet, og dermed kunne feiringen starte. Gullet var sikret, med ett slag!!!

Se også flott artikkel i Norsk Golf
og i Nordstrands Blad

Vi gratulerer med en knallsterk gullmedalje i Special Olympics!

hakon-resultattavle

hakon-gull2