Nordstrand IF Parasport lanserer kampsport

Publisert 04.10.2022 kl.17.31

Nå kan du eller ditt barn prøve brasiliansk kampsport på Nordstrand Arena. Tirsdager kl. 18 - 20.

Nordstrand IF Parasport lanserer kampsport

Brasiliansk kampsport
Vår mangeårige parasporttrener på basisgruppene og håndballgruppa, André (på bildet), starter nå et kampsporttilbud i Nordstrand IF Parasport. André har vært en aktiv utøver innen Capoeira i mer enn 20 år, og jobbet som instruktør nesten like lenge. Han er tillegg aktiv Jiu Jitsu-utøver på høyt nivå. André er brasilianer og begge kamsportgrenene stammer fra Brasil.

Treningene vil bidra til å bedre konsentrasjon, selvtillit, disiplin og fysikken. Treningene vil være preget av fysiske øvelser, akrobatikk, lek, musikk og sang. Tilrettelagt for utøvere med utviklingshemming og vil være åpent for alle aldre. Treningene vil være trygge og det vil ikke trenes på nærkamp.

Treningstider
Tirsdager kl. 18 - 19 (barn og unge opptil 15 år) og kl. 19 - 20 (unge og voksne over 15 år)
Aldersinndelingen er veiledende, møt opp på det tidspunktet som passer best.
I første omgang er det åpne treninger tirsdag 11. oktober, 18. oktober og 25. oktober.

Treningslokale
I underetasjen på Nordstrand Arena. Adresse: Oberst Rodes vei 79, 1165 Oslo. Det er myke matter på gulvet.

Treningsutstyr
Treningslokalet har matter på gulvene og man trenger kun komfortabelt treningstøy.

Capoeira
Dette er en afro-brasiliansk kampsport som blander elementer av kamp, akrobatikk, dans og musikk.

Brasiliansk Jiu Jitsu
Dette er en kampsport utviklet fra Judo og man lærer teknikker i bakkekamp.

Spørsmål
Har du spørsmål om kampsporttilbudet kan du kontakte Idrettskoordinator for Parasport i Nordstrand IF, Christopher Knudsen, på e-post: [email protected]