Aktivitetsleir Parasport

Sist oppdatert 24.03.2024 kl.15.54

Velkommen til Aktivitetsleir i sommerferien 2024: Mandag 24. juni - fredag 28. juni (10 - 17 år) og mandag 1. juli - fredag 5. juli (18 - 35 år). Dette er aktivitetsleirer for barn, ungdom og unge voksne med utviklingshemming eller utviklingsforstyrrelser og basen for aktivitetsleiren vil være på Nordstrand Arena.

Nordstrand IF med støtte fra Bufdir skal arrangere to aktivitetsleir for personer med utviklingshemming eller utviklingsforstyrrelser. Den ene fra 10 - 17 år og den andre fra 18 - 35 år. Dette er åpent for alle, og man trenger IKKE å være medlem av Nordstrand IF. Under følger lenke til påmelding til aktivitetsleiren. Påmelding åpner 20. mars.

Påmelding
 aktivitetsleir 1 (10 - 17 år): https://club.spond.com/landing/courses/nif/F4F084CFAA994CAEA9C0EDD69DE32563
Påmelding aktivitetsleir 2 (18 - 35 år): https://club.spond.com/landing/courses/nif/952DC80A1E7247BFB24752C0EEBCD879

Det er 20 plasser på aktivitetsleiren og det er førstemann-til-mølla som gjelder
PS! Ansatte eller ressurspersoner rundt deltakeren kan også utføre påmeldingen på vegne av deltakeren og familien ved behov. Bruk den samme lenken og forklar relasjonen til deltakeren.

Tidspunkt og sted
Aktivitetsleir 1 - 10 - 17 år: Mandag 24. juni til og med fredag 28. juni
Aktivitetsleir 2 - 18 - 35 år: Mandag 1. juli til og med fredag 5. juli

Aktivitetsprogram mellom kl. 09:00 - 15:00 hver dag. Oppmøte og avreise på Nordstrand Arena, Oberst Rodes vei 79, 1165 Oslo.

Program
Hver Aktivitetsleir vil bestå av ca. 20 deltakere og 12 ansatte og vil bli delt inn i mindre grupper. Hver dag starter med en gruppesamling der gruppene går gjennom dagen 09:00 - 09:30. Deretter er det formiddagsaktiviteter 09:30 - 12:00. Mellom 12:00 - 13:00 er det lunsj og pause. Etter lunsj er det ettermiddagsaktiviteter mellom 13:00 - 15:00. Dagen avsluttes med gruppesamling og avreise 15:00 - 15:15. Program vil bli publisert og sendt til påmeldte deltakere i forkant.

Aktiviteter
Gjennom uka vil alle deltakerne få prøve seg i mange forskjellige aktiviteter. Program og praktisk info vil bli sendt per e-post til de påmeldtes kontaktperson i forkant av Aktivitetsleir og presenteres den første dagen. Vi kan love mye moro og spennende aktiviteter i trygge og forutsigbare rammer. Målet er at deltakerne skal få oppleve mestring og glede i kjente og nye aktiviteter og få mulighet til å bli kjent med andre.

Se noen av høydepunktene fra en av fjorårets Aktivitetsleirer øverst på nettsiden eller her: https://youtu.be/lGBK6OXNj2Q

For alle
Vi ønsker at alle med utviklingshemming eller utviklingsforstyrrelser skal føle seg velkomne til å delta på Aktivitetsleirene. Det vil være engasjerte unge mennesker som jobber på leiren, både med og uten erfaring med målgruppen. Om din deltaker har et tilretteleggingsbehov som krever eget personal eller assistenter, ta kontakt med leirkoordinator for Aktivitetsleiren, Helene Utgård, på e-post: [email protected] for å avklare hvordan vi løser det. Det vil være mulig å ha med seg ledsager(e).

Gratis påmelding
Med økonomisk støtte kan vi tilby gratis påmelding til alle som vil være med. Alle aktiviteter, lunsj og frukt hver dag og utflukter er dekket. I tillegg er leirene godt bemannet med ansatte som passer på at alle blir ivaretatt og har det bra. Påmelding er åpen for både medlemmer og ikke-medlemmer av Nordstrand IF Parasport.

Fotografering
Vi gjør oppmerksom på at fotografering vil foregå under Aktivitetsleiren. Dette vil bli brukt til å lage enkle dagsrapporter og en leirfilm på Nordstrand IF Parasport sine sosiale medier på Facebook og Instagram. Det vil også lages individuelle minnepermer med bilder fra hele uken. I påmeldingsskjemaet huker du av for om du godkjenner eller ønsker å reserve ditt barn. Det vil også være anledning til å reservere sitt barn eller omgjøre reservasjonen i løpet av Aktivitetsleiren.

Spørsmål
Har du spørsmål om Aktivitetsleirene kan du kontakte leirkoordinator, Helene Utgård, på e-post: [email protected]