Informasjon Fredrikstad Cup

Publisert 18.05.2015 kl.22.41

Praktisk informasjon om vårens store begivenhet

Informasjon Fredrikstad Cup

Informasjon Fredrikstad Cup NIF G2001

Transport til/fra Fredrikstad – VI TRENGER HJELP

Vi møtes på Niffen fredag 22 mai kl 16.00 for felles avreise. Vi er 13 gutter og 2 ledere som reiser fra Nordstrand, så enkel matematikk tilsier at det er behov for et par biler ekstra. (Meld fra til Vegard, som holder oversikt slik at alle spillerne kommer med)

NIF 1 spiller kamp allerede fredag kveld kl 19.40 i Kongstenhallen, det er vel noen foreldre som har tenkt seg nedover for å heie J

Turneringen er lagt opp slik at sluttspillet starter først mandag 2. Pinsedag, så hjemreisetidspunktet er ikke mulig å forutsi. Vi regner med at det foreldre som reiser til Fredrikstad for å se sluttspillkamper og som kan hjelpe til med transporten tilbake til Oslo når våre lag er ferdigspilt.

Overnatting

Vi bor på Fredrikstad Internasjonale Skole (FRIS) med adresse Nabbetorpveien 32, 1632 Gamle Fredrikstad (se kart) Alle lag fra Nordstrand bor enten på denne eller naboskolen, som ligger ca. 700 m fra Kongstenhallen. Det blir sikkert super-sosialt.

Kampoppsett innledende gruppespill (Gruppe 1 og 2)

Våre lags kamper er som følger:

Dag

Klasse

Lag

Bane

Fre

Driv

Fjellhammer

Kongsten - 03

Falk/HIF

Gjerdrum

Byåsen 2

Merkur - 16

Ros 1

Merkur - 18

Skedsmo

Merkur - 8

Runar

Merkur - 16

Hver kamp spilles 1 omgang á 20 minutter.

Fra gruppespillet går nr. 1 og 2 til A-sluttspill og nr 3 og 4 til B-sluttspill

Sluttspillet starter mandag morgen og alle kampene spilles i Kongstenhallen.

Fullstendig oppsett for innledende kamper og sluttspillet finnes her

Laginndeling:

Vi har meldt på to lag til cupen, men av ulike årsaker er det kun 13 spillere som har meldt seg på (fortsatt mulig å bli med!!). Dette skaper litt hodebry for lagledelsen, så vi tar en prat med gutta på trening tirsdag og onsdag før vi publiserer lagene. Laguttaket legges ut på våre hjemmesider senest onsdag kveld (20/5) slik at tilreisende supportere kan planlegge helgen.

Bespisning:

Fredag kveld er det ingen felles bespisning. I og med at det skal spilles en kamp kort tid etter ankomst til Fredrikstad, oppfordrer vi guttene til å ha spist godt før vi reiser, og aller helst ha med matpakke. Vi tar med vannkoker, så rett-i-koppen produkter til etter kamp kan også være greit. Frokost og middag serveres i regi av cupen, i tillegg får vi en enkel lunsjpakke med ukjent innhold. Vi viderefører derfor tidligere års suksess med innkjøp av supplement til dette - Trond har påtatt seg oppgaven, og er sikkert takknemlig for bistand fra andre foreldre.

Pakkeliste:

• Spillerdrakt, shorts, hallsko, ball, vannflaske og NIF overtrekksdrakt
  • Joggesko (lue og hansker)
  • Tørr trøye (og sokker) til å ha på mellom kampene (Søndag spiller vi ute, så klær etter vær)
  • Liggeunderlag, sovepose/dyne, pute
  • Toalettsaker, håndkle
  • Badetøy om været tillater det?
  • Varme klær til kveldene
  • Lommepenger etter behov

Lagledere kan ta vare på verdisaker under kampene, utover dette må spillerne hovedsakelig ta ansvar for dette selv.

Annet:

Da kampprogrammet er relativt «luftig» med siste kamp lørdag kl 13:00 og neste kamp søndag kl 13:00, blir det mye fritid for guttene. Det er som kjent mange lag fra Nordstrand med i cupen, så det vil være muligheter for se på og heie frem klubbkamerater/venninner. Det er tivoli ved Kongstenhallen og ellers andre aktiviteter å holde på med. Utover dette (i tillegg til at både Olav, Erik og Vegard har «forpliktelser» med eldre/yngre barn som også spiller kamper) er lagledelsen åpen for initiativ fra foreldre til å «gjøre noe sosialt» med laget. Her er det bare å vise initiativ – det kan bli mye dødtid lørdag ettermiddag. (Kanskje felles grilling med foreldre et egnet sted kan være en fin aktivitet lørdag?)

Ordensregler:

Som ved tidligere turneringer skal minst 2 og 2 spillere til enhver tid gå sammen når de er på egenhånd utenfor felles aktiviteter. Guttene får også ansvar for å hjelpe en medspiller til å få med seg sine saker og ting til kamp ol.

LAGLEDELSEN KOMMER IKKE TIL Å TILLATE AT GUTTENE REKER RUNDT I BYEN (utover spillestedene som Merkur, hallene og Kongsten-området).

ALLE AVTALER OM OPPMØTE-, LEGGE- OG STILLETIDER ER ABSOLUTTE.

Vi håper på mange fremmøtte supportere og lover å presentere to lag med mye innsats, vilje og spilleglede :)

Sportslig hilsen trenerne