Tilbake i eliten etter 11 år!

Sist oppdatert 25.09.2015 kl.0.52

Så er det klart. Med et smell. Og 14-0! Nordstrand har et junior interkretslag i fotball for første gang på 11 år.

Tilbake i eliten etter 11 år!
Fruktchampagnen flommet og glade Nordstrand-gutter markerte opprykket til interkrets med 14-0 over stakkars Asker i kveld.

Det har vært målet i hele år, og juniorgutta har ledet serien fra første spark og 8-2 i seriepremieren mot Holmlia. I siste kamp før sommerferien oppsto luken på tabellen. I høst har den bare vokst og vokst i takt med et Nordstrand-lag som har vært ustoppelige. Torsdag kveld slapp all energien løs da gutta hamret inn baller bak Askers stakkars målvakt og ikke stoppet før det sto 14-0.

Dermed har det som mange har trodd lenge blitt en realitet som ikke kan hjemmes bort i teori. Opprykket er spikret. Når i tillegg serietoer Grei tapte for Kjelsås vokste luken til andreplasserte groruddøler til 19 poeng! Grei har fem kamper på å krype innpå, inkludert hjemmekampen mot Nordstrand neste uke som de sikkert har lyst å vinne. Men vi kan allerede 24. september slå fast at de hvite og blå fra Nordstrand er 1. divisjons suverene mester i 2015.

22 kamper - 20 seire - 1 uavgjort - 1 tap. En fantastisk rekke.

Og så skal gutta selvsagt prøve å gjøre en fin figur i de resterende kampene også.

På 22 kamper har gutta skåret 89 mål. Mest imponerende er det imidlertid at antall baklengs er 17. På de siste 15 kampene har juniorgutta kun sluppet fem mål inn i eget nett. Det er unikt for juniorfotball.

Mange av gutta har jobbet som galeislaver i to år for dette opprykket. Blitt bedre ballspillere. Blitt voksnere i spillestilen. Utviklet seg hele tiden. Og vært profesjonelle i treningsarbeidet såvel som utenfor banen. Det er et meget meget fortjent opprykk vi kan gratulere Nordstrands juniorlag med!

Neste år venter spill på aller høyeste juniornivå i Norge. Motstanderne blir Stabæk, Vålerenga, Lillestrøm og Sarpsborg. Blant andre. Klubber med 10-gangeren eller 100-gangeren av ressurser i forhold til Nordstrand.

Det er 11 år siden sist Nordstrand spilte blant de aller beste. Denne gjengen lover å bite godt fra seg også i 2016. Men først skal de få suge litt på karamellen for innsatsen i 2015.

Mot Asker satte Petter Kristiansen standarden med to mål før det var spilt 10 minutter. Da var det ingen vei tilbake. Petter endte med fire goaler denne kvelden. Jørgen Skagen gjorde et dundrende comeback med sine første fire (!) etter en hel sesong på skadelista. Magnus Aaløkken og Markus Woldsund satte to hver, og venstrebeinskameratene Jakob Kollandsrud og Truls Svendsen tegnet seg også på skåringslista.

Ble det 14? Ja, men det spiller ingen rolle hvem som skåret. Det er laget som har levert fantastisk.

Vi gratulerer juniorteamet med en fantastisk prestasjon og med opprykket til interkrets!

junioropprykk1

junioropprykk2