Ny rekord på jentedagen

Publisert 05.09.2015 kl.22.09

Nær 100 spillere deltok på høstens jentedag. Så mange har aldri før deltatt på jentedagen.

Ny rekord på jentedagen
Oppvarming i ring

Småsurt regnvær la ingen demper på høstens jentedag. Tvert imot, nær 100 jenter deltok i det som etter hvert har blitt en fin tradisjon i klubben.

Oppvarming og trening sto på programmets første del. Spillere fra de eldste årgangene gjorde en flott jobb som trenere for de yngre. Etter pause og pølsespising ble det arrangert minicup, med stort oppmøte fra foreldre og søsken. For de eldste jentene ble cupen rundet av med finaler.

Dagen ble avsluttet med presentasjon av årgangene - og med flotte heiarop.

Fotballforum

Nytt i år var at trenere og lagledere fra alle årgangene var samlet til et felles fotballforum. Bakgrunnen er den kraftige økningen i antallet spillere på jentesiden. Jentene utgjør nå 21 prosent av klubbens spillere i junioravdelingen.

På møtet ble det presentert noen planer for satsningen i året som kommer, og diskutert hvordan vi som klubb best bør jobbe for å gjøre jentefotballen enda bedre. Stikkord for satsningen er trenerkurs, utarbeide årshjul for hver årgang, ta i bruk det elektroniske verktøyet treningsøkta, trenerforum og fotballfaglig oppfølging av trenerteamene, hospitering og samarbeid på tvers av årganger, deltakelse på felles cuper og treningsleir.

Det er nedsatt en arbeidsgruppe, bestående av Madeleine (koordinator for jentefotballen), Anders (fotballstyre), Rune (trener J01/02) og Anna Collett (tidligere topptrener), som vil følge opp denne satsningen. Det var stor oppslutning på møtet om å få til enda bedre samarbeid på tvers av årgangene, og at vi i året som kommer skal ha fokus på å få til et mer systematisk treningsopplegg rundt hver årgang.

Sportssjef og A-lagstrener for gutta, Per Inge Jacobsen, avsluttet møtet med å dele sine erfaringer rundt hvordan få til gode treningsøkter.

sommer-2015-193

De nyeste tilskuddene i klubben - årgangene 2007 - 2009

sommer-2015-196

Hvem er denne gjengen - som er spenna gærne?

sommer-2015-197

En super gjeng - jenter 2003/04

sommer-2015-200

Jentene til Rune - jenter 2001/02

sommer-2015-202

Trenerteamet - med sjefen sjøl

img_4796

Fornøyde vinnere av cupen - Sandefjord-laget

Takk

Takk til Madeleine for nok et vel gjennomført og godt planlagt arrangement. Takk også til de flinke jentene som jobbet som trenere. Emilio & Rune gjorde en fin-fin jobb som speakere. Også foreldrene på J2003/04 fortjener en takk for velvillig å stille opp som kioskvakter og kakebakere.