Ny juniortrener er på plass!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Lars Richard Bache er ansatt som ny juniortrener i NIF. Han har 11 års erfaring som juniorelite-trener i klubber som Lillestrøm, Follo og Bærum.

Ny juniortrener er på plass!
Lars er utdannet lærer og jobber som leder av journalistutdanningen på Norges Kreative Høgskole.

Solid erfaring
Med sin solide erfaring som juniortrener er Lars meget skolert for jobben han akkurat har tatt fatt på. Han har trent mange gode spillere opp gjennom årene, blant dem Fredrik Guldbrandsen i Molde, Mattis Bolly i Fortuna Düsseldorf, Edvard Skagestad i Nörrköping og Christian Myklebust som nå spiller for Aalesund.

Vår nye juniortrener har også selv spilt fotball blant annet for Nesodden og Drøbak/Frogn, for sistnevnte har han også trent A-laget for herrer. Som så mange andre liker han selv å tro at han fortsatt er 29 år, men må nok innrømme at han nærmer seg 44 med stormskritt.

Godt fornøyd med den første måneden i NIF-systemet
" Det er mange bra mennesker i systemet og spillergruppen virker spennende. Med nesten bare gutter født i 97 (første års juniorer), så er det mye å bygge på for fremtiden i NIF, jeg ønsker å bidra til dette. Spennende å tenke på at vi garantert blir det yngste laget i årets 1. divisjon! Jeg er utdannet lærer og tror veldig på en pedagogisk tilnærming til fotballnæringen også", sier Lars til nordstrand-if.no.

Offensiv, teknisk fotball langs bakken
"Jeg liker å spille en offensiv, teknisk fotball langs bakken, men er av natur en vinnerskalle, så prøver å kombinerer "fin" fotball med det å ikke bli for naiv. Er opptatt av at spillerne skal utvikle de individuelle ferdighetene, samtidig som vi klarer å opptre samstemt som et lag. Det er VI som vinner og det er VI som eventuelt taper, uavhengig om man har spilt full kamp, bare noen minutter eller ikke kommet ut på banen i det hele tatt", fortsetter han.

Ser frem til utfordringen med å trene Nordstrand IF
" Etter 11 år i interkretsserien skal det bli spennende å trene et lag i 1. divisjon og hvem vet, kanskje kan vi utfordre Lyn og de andre lagene om opprykket allerede denne sesongen. NIF junior skal i hvert fall gjøre det de kan for å få et så godt utgangspunkt som mulig gjennom vinteren", avslutter han.

Planer og organisering
Team junior er i gang og har allerede deltatt i futsal-turnering på Lillehammer og i vinterferien drar de til Tyrkia på treningsleir, før det blir den tradisjonelle Danmarksturen i Påsken.

Lars får med seg dette trenerteamet i 2014 sesongen:
- Drin Shala: Assistent på Junior1 og keepertrener
- Ola Nyhus og Stian Dieseth: Trenere for Junior2
- Carl Harald Krystad: Trener G98 / Junior 3
- Jacob Grova: Assistent  G98 / Junior 3
- Steinar Jørgensen: A-lagets eminente lagleder har skiftet beite til Junior

Steinar gjør klart for trening i snøværet på Niffen.

Fotballgruppens sportslige leder Per Inge Jacobsen er fornøyd.
"Ved å få plass en kapasitet som Lars Richard Bache er vi sikre på at Juniorlagene er i gode hender denne sesongen, Lars har solid erfaring som trener og har allerede vist hvilken kapasitet han er på den lille tiden han har vært hos oss. Lars er en type som ikke er redd for å si sin mening, og er flink på å utfordre menneskene rundt seg. Nå føler vi at trenerteamet rundt juniorlagene er komplett og man skal lete lenge før man finner et bedre team enn det vi har per dags dato med Lars, Ola, Stian, Drin, Carl Harald og Jacob" uttaler han.

Vi vil benytte anledningen til å takke Jan Petter Nyhus og Monica Toften for en fantastisk innsats rundt Team 97 (som nå er blitt Team junior). Større klubbmennesker og ikke minst ressurser finner man ikke!