Møter Tromsø i NM

Publisert 10.06.2018 kl.11.37

Tromsø blir det 9. Eliteserielaget Nordstrands junior elite-gutter skal bryne seg på i år. "Gutan" kommer til Niffen i 3. runde i junior-NM.

Møter Tromsø i NM
Det blir garantert tøffe tak når nordnorsk motstand venter Junior Elite i NM.

Norges Fotballforbund har i dag offentliggjort oppsettet av 3. runde i NM for juniorer. Det ble ingen enkel oppgave de tildelte Nordstrand-juniorene.

Meriterte Tromsø Idrettslag står på motsatt banehalvdel. Når kampen spilles er ikke endelig bestemt, men den skal spilles før 16. august.

Nordstrand hadde forventet å få bortekamp, men har gleden av å ønske gjestene fra nord velkommen til Niffen.

Tromsø kommer dermed til å bli det 9. eliteserielaget våre Junior Elite-gutter måler krefter med denne sesongen. I vinter gjestet de hvite og blå både Rosenborg, Ranheim og Sandefjord. I serien møter vi Lillestrøm, Vålerenga, Sarpsborg 08 og Stabæk. Og på sommerleir i slutten av juli er det treningskamp mot Start på Sør Arena.

- Det er gjennom å spille kamper mot topp motstand vi utvikler oss. Og Tromsø blir garantert en hard nøtt, og det er kult, sier Junior Elite-trener Lars Bache. Han har røket ut for Tromsø i NM to ganger før, både med Follo og Bærum. Men denne gangen satser vi på ordtaket om at alle gode ting er tre.

Tromsø har vunnet junior-NM flere ganger. Akkurat som Nord-Norges stolthet har gjort på seniornivå.

Hele oppsettet finner du her:

"Go NIF!"