Mohammed Abbas klar for topplag i Obos ligaen!

Publisert 22.08.2023 kl.16.07

KFUM er enige med oss om kjøp av Abbas, vårt 3 salg i år. Vi er utrolig stolte av å ha vært med på å utvikle Abbas til å ta steget til Norges nest høyeste nivå.

Mohammed Abbas klar for topplag i Obos ligaen!
Abbas med sin agent Moa

Med så mange salg i en rekke år på rad er ikke dette tilfeldig lenger. Det viser at Nordstrand er en perfekt arena for spillere med ambisjoner og at det gjøres mye riktig.

Vi tok en prat med Abbas:

Gratulerer med overgangen, hvorfor tror du at du har lykkes?
«Hardt arbeid og tålmodighet er to nøkkelord. Samtidig som at jeg har vært i en gruppe med dyktige trenere og spillere som har spilt en stor rolle i min utvikling de siste 3-4 årene her i Nordstrand.»

Hvordan har din tid i Nordstrand vært?
«Tiden min har vært fantastisk. Det er en klubb man blir veldig glad i. Har alltid blitt tatt godt vare på av klubb, trenere, spillere og alle rundt. Det jeg spesielt liker er hvordan høytsatsende Nordstrand har blitt og det viser seg jo med alle salgene som har blitt gjort de siste årene til høyere divisjoner.»

Hva er dine ambisjoner videre?
«Jeg har alltid hatt en klar ambisjon om å spille proff i utlandet. Men akkurat nå er KFUM hovedfokuset mitt og jeg gleder meg til å bygge videre på karrieren min i et fantastisk treningsmiljø som de har. Ambisjonene mine for i år og frem i tid blir å jobbe meg inn i 11ern der og utvikle meg så mye som jeg kan som fotballspiller.»

Vi tok også en prat med Thomas Holm som sier dette om dagens overgang;

«Først vil jeg si at det er veldig fortjent, Abbas har vært på hver eneste økt de siste årene, uavhengig av omstendighetene. Derfor har han også hatt en fin utvikling i tillegg til å være en ydmyk og fin gutt.

Han har stått i det og jobbet hardt med kvalitet over tid til tross for et tøft yrke som snekker ved siden av fotballen.

Han brukte også tid på å spille seg inn her, som de fleste andre som har blitt solgt herfra. Fellesnevneren er at man må ha egenskapen i å stå i motgang og jobbe hardere enn de som spiller. Det er ikke klubben, været eller banen som gjør at du ikke spiller, det er deg og dine kvaliteter. Kommer man forbi det stadiet vil en ny verden åpne seg, dessverre velger for mange spillere det enkle valget med garantert spilletid og komfortsonen. Det får man ikke her, derfor produserer vi spillere år etter år.

Nå får han trene på formiddagen og jeg er sikker på at han har det som skal til for å ta ytterlige steg med enda bedre rammer. Med ekstrem fart og mentalitet har det vært et spørsmål om tid før en overgang ville skje. Jeg har enda til gode å se at han blir løpt ifra.

KFUM følger med i timen, noe de har vist i flere år i Oslo-markedet, derfor ligger de også an til opprykk i Eliteserien nå. Dette bør gi en ekstra motivasjon for alle over 20 år, som fort tenker at løpet er kjørt hvis man ikke er solgt når man er 18 år. Det synes jeg har blitt en uting i fotballen.

Vi er naturligvis også stolte av å ha vært med på å ha jobbet frem Abbas til topp en 3 klubb på Norges nest høyeste nivå.»

Hele klubben ønsker deg lykke til Abbas, vi heier på deg.