Klare for ny sesong i 3. divisjon tross tap

Sist oppdatert 28.09.2015 kl.20.31

Etter at Oldenborg tapte mot Hasle/Løren på lørdag betyr det at Nordstrand allerede har klart årets hovedmål for sesongen, nemlig å etablere seg i 3. divisjon.

Klare for ny sesong i 3. divisjon tross tap
Foto: hallingdalfk.no

Det ble en lang hjemtur etter 0-2 tapet for Hallingdal i Gol lørdag ettermiddag. To svake NIF-involveringer i første omgang var nok til at Hallingdal tok sin andre seier på to forsøk mot NIF-gutta. 1-0 kom etter en svak tilbakepasning etter 26 minutter. Alene med seriedebutant Rune Østgård gjorde kantspilleren til Hallingdal ingen feil og kippet den elegangt i mål. Bare 6 minutter senere får ikke NIF-forsvaret klarert og en Hallingdalspiller får avsluttet. Det relativt løse skuddet ser ut til å gå rett i klypene på NIFs keeper, men en uheldig intreden gjør at Hallingdal går opp i 2-0.

Ny kontrakt
Til tross for tapet kunne vi feire fornyet kontrakt i 3. divisjon etter Oldenborgs tap. Feiringen var av det labre slaget med pølser og brus på veien hjem, for det har lenge vært rimelig klart at dette ville gå veien da vi har en ganske god og trygg plassering på øvre halvdel av tabellen. Spillerne er dog ikke helt fornøyd med de siste kampene og lover å slå hardt tilbake med senkede skuldre i de siste kampene.

Se hele artikkelen med kampfakta på A-lagets egen lagside

Nordstrand-if.no er i hvert fall glade over at NIF-gutta også i 2016 skal spille i 3. divisjon

Vi gratulerer spillere og støtteapparat med en god sesong og oppnådd målsetning.