Junior Elite ubeseiret

Publisert 15.06.2018 kl.10.29

(Stabæk-Nordstrand 1-1) Heller ikke Stabæk klarte å slå våre junior elite-gutter. Som dermed tar ferie ubeseiret.

Junior Elite ubeseiret
Ingen har klart å stoppe Younes Amer og Junior Elite den første halvdelen av sesongen.

Et eventyrlig halvår endte med poengdeling på Nadderud. Junior Elite tar dermed ferie på tabelltoppen i Interkrets A - 3 poeng foran gårsdagens motstander.

Og Stabæk skal faktisk være ganske fornøyd med at luken opp til våre gutter er på 3 og ikke på 6 poeng når vi tar ferie. For selv om hjemmelaget i kjent stil hadde ballen mye, var det Nordstrand som vasket fram de fleste farlighetene i toppkampen. Og da Younes Amer banket ballen i krysset kvarteret før slutt, flott frispilt av Per Stenseth, så det ut som det kunne gå mot borteseier på Nadderud. Like etter fikk imidlertid Stabæk et straffespark, som med Nordstrand-øyne så svært billig ut, men en ellers svært god dommer pekte på 11 meter i en tilsynelatende ganske ufarlig situasjon inne i Nordstrands 16-meter. Et egentlig mislykket innlegg gikk forbi Nordstrand-kaptein Mathias Jensrud som skled og datt på baken, men Amin Asskali tok ballen (og mannen mente dommer). Dermed endte det 1-1.

Nordstrand-trener Lars Bache klarte ikke å la den utlikningen prege det faktum at sesongen har vært et eventyr for Nordstrand-gutta så langt.

- Dette er en helt fantastisk gjeng gutter som har villet veldig mye, som har kultur for å bli gode, som har et fantastisk miljø og samhold seg i mellom, og som har prestert gang etter gang. Vi så tendensene i noen av treningskampene i vinter, som ga overraskende gode resultater. Men at vi skulle gå ubeseiret gjennom første halvdel av Interkrets A, og helt fortjent ha fått alle de poengene vi har, det hadde jeg ikke sett for meg, sier han.

I sommer kommer Junior Elite til å forynge laget.

- Det gir gutter som har tilegnet seg kulturen gjennom hardt arbeid i lang tid den muligheten de står og skraper på døra for å få. Den muligheten fortjener de, og vi skal bite veldig godt fra oss i fortsettelsen også, lover treneren.

Seriespillet starter opp igjen borte mot Follo 9. august. Da får alle lagene i tur og orden sjansen til revansje mot våre gutter.

16. august kommer Tromsø på besøk til Niffen i 3. runde i NM.

Resultater fra i går:
Stabæk-Nordstrand 1-1
Bærum-Follo 3-0
Sarpsborg 08-HamKam 2-1
Vålerenga-Lillestrøm 1-2

Vi gratulerer med topp innsats!