G2009 Lag 3 er vinner av 4. div!

Publisert 19.12.2023 kl.15.41

G2009 har en haug med gode spillere og flere veldig gode lag. Lag 3 ble klar serievinner i 4.divisjon avdeling 3. Hele 83 mål ble scoret riktig vei, kun 26 sluppet inn gjennom seriespillet.

G2009 Lag 3 er vinner av 4. div!
Lagbilde tatt før siste seriekamp, en iskald torsdag mot Ski borte (som dessverre endte med tap 0-1).

Mange gode prestasjoner
Det ble 13 seiere, 3 uavgjorte og 2 tap gjennom sesongen. Laget har spilt med samme mannskap hele sesongen med over 20 spillere. Nesten samtlige spillere har notert seg for scoringer i løpet av sesongen, inkludert begge målvaktene (som utespillere!). Et annet høydepunkt gjennom året var semifinale og 4dje plass i Lier-cup i august (hvor G2009 Lag 2 røk ut i 8-dels). Lag 3 har også gitt støtte og hjelp til Lag 2 underveis i sesongen, mange av spillerne har fått spilletid i den harde 2.divisjonen. Laget presterte også fint på Flint-cup i Tønsberg og i Norway cup.

Ett lag
Laget har bestått av spillere med ulike bakgrunner, noen «originale» NIF-gutter og spillere som har kommet til NIF fra andre klubber både i 2022 og til sesongen 2023. Det har vært jobbet godt og mye på treninger sammen med resten av G2009 helt siden seriespillet var ferdig i 2022 under mottoet «ett lag». Lag 3 spilte på samme nivå sesongen 2022, og kom da om lag midt på tabellen, men innsats og motivasjon for trening har gitt en sportslig fremgang som førte guttene helt til topps i sin avdeling dette året!

Guttene slo for øvrig vinneren av avdeling 1 i treningskamp rett før skolestart i høst. Uavhengig av kamper, poeng og tabeller er det viktigste å ha et godt miljø og ha det gøy sammen – det har disse gutta klart og alle ønskes lykke til videre!

Vi gratulerer med super sesong!