Første hjemmekamp på lørdag!

Publisert 12.04.2024 kl.16.17

Serien er allerede en uke gammel men lørdag braker det løs på Niffen og vi håper på mye blå-hvitt og god stemning.

Første hjemmekamp på lørdag!

Pre-season
I oppkjøringen møtte vi mye bra motstand og har hatt gode treningsuker så vi er godt rustet til årets sesong. Vi har vært helt på høyde med alle lagene vi har møtt så gutta har fått verdifull matching mot lag fra divisjonen over. Vi har hatt fokus på å øve inn spillestil og med mange nye spillere, med ulik fotballbakgrunn, tar det tid å sette relasjoner.

Årets tropp
Årets tropp teller 27 mann. Pr i dag er 7-8 spillere ute med diverse småskader, så vi ser verdien av en bred tropp. Vi har en sterk og ung gruppe med flere juniorgutter som holder et godt nivå, noe vi fikk se mot Kjelsås i cupen. Vi skal ikke være redde for å bruke unggutter i Nordstrand, av erfaring får du spillere som sjelden skuffer deg. Mentaliteten deres er å aldri gi opp og kjempe for laget og klubben, noe vi forsøker å lære de nye spillerne som kommer inn til oss, her kan man aldri være på 90%.

Seier i serieåpningen
Vi fikk som forventet en god start med 4-2 seier mot det antatt beste laget i avdelingen. Vi vet at toppnivået vårt er helt der oppe blant de beste og vi vet at så lenge vi greier å opprettholde det så skal motstanderen være veldig god for å slå oss. Mot Kjelsås stilte vi et meget ungt lag hvor flere av juniorene fikk sin debut og klarte seg meget bra.

Ønske om at folk stiller opp
Vi ønsker at Nordstrandfolket kjenner sin besøkelsestid i år og bidrar til å heie frem gutta våre med all kraft. Vi trenger dere alle, mer enn dere tror!

Med sportslig hilsen
Markus Cham, hovedtrener

Kjøp gjerne årets sesongkort!

3sesongkort_tv