Fire bryllup og en gravferd for G2009 Lag 2 i sesongen 2023

Publisert 21.12.2023 kl.13.18

Nordstrand G2009 lag 2 gjennomførte en sterk sesong! I en divisjon med bare førstelag markerte laget seg bra, og neste år blir det spill i 1.divisjon B. Men veien dit var som filmen, Fire bryllup og en gravferd, komplisert og humpete.

Fire bryllup og en gravferd for G2009 Lag 2 i sesongen 2023

Lag 2 avsluttet dessverre sesongen 2022 med å ikke bli kvalifisert for 2.divisjon. Trening og kamper gjennom vinteren ble lagt opp for et liv i 3.divisjon, men heisann! Ledig plass i 2.divisjon – selvsagt sier Nordstrand IF ja til det!

Våren blir en tøff reise for gutter som arbeider hardt for å spille seg inn på nivået, bare førstelag i avdelingen bortsett fra oss. Poengfangsten er ganske laber da vår blir til sommer, og vi er nede i gjørma. Men laget har blitt bedre utover våren og begynner å yppe seg mot mange lag, håpet lever.

God trening gjennom sommeren gir en solid opptur under Norway Cup. Med noen venner fra Lag 1 blir det en solid reise, sender blant annet Ready hjem til Gressbanen i sluttspillet og får TV-sendt kvartfinale fra sletta på fredag formiddag. Dessverre tap på Golden Goal mot en motstander som kanskje skulle hatt en utvisning tidlig i kampen for å ta fra oss en klar målsjanse. Men, men – dette kunne bli til noe på høsten!

Poengene begynner å komme umiddelbart når høsten starter, laget har helt klart utviklet seg. Etter hvert blir det klart at vi klatrer ut av bunnstriden og opp til trygg plass. Men hei, hva er dette – det skal reduseres fra 12 til 10 lag til neste sesong, her blir det skrell langt oppover tabellen! En suveren kamp mot Holmen hjemme på Niffen mot slutten av sesongen gjør susen, 4-1 mot laget som rykker opp til 1.divisjon. Men neida – protest fra laget vi kjemper mot på tabellen om sikker plass. NIF har brukt spillere som ikke er spilleberettiget. Det andre laget har gått gjennom listene for alle lagene våre i G14. Vi har brukt for mange som har spilt kamp i 4.divisjon!! Teit regel, men vi hadde gjort feil, protesten blir tatt til følge, 0 poeng mot Holmen likevel. Livet kjennes urettferdig! Siste kamp mot Vålerenga, serielederen, en søndagskveld på Valle i oktober med kald og sur vind – vi må vinne, eller i alle fall ha ett poeng for å holde liv i håpet om å ikke bli flyttet ned. Henger i tauene, men ‘last minute equalizer’ av NIF, 1-1! Er det i det aller siste minuttet etter 22 kamper alt avgjøres? Vi blir nr 9 på tabellen. Kan det holde???

Nei – det holdt ikke! 4 lag rykker ned fra vår avdeling, bare 3 fra den andre avdelingen, nr 9 der hadde flere poeng enn oss. Nedrykk!!!!!!! Noe så surt!!!!! Puljeoppsettet for 2024 inneholder ikke ærverdige Nordstrand Idrettsforening.

Men til slutt skal rettferdigheten likevel seire. Et lag som er kvalifisert for det som nå skal hete 1.divisjon B i sesongen 2024 trekker seg, og vi beholder plassen vi synes vi fortjente. Da gir vi gass mot 2024!