Tok ny poengrekord

Publisert 18.10.2016 kl.14.47

Aldri før har Nordstrand tatt flere poeng i tredje divisjon enn det laget har tatt i årets sesong, tre nye poeng ble sikret da Simon Hansen dukket opp to minutter på overtid mot Sparta Sarpsborg!

Tok ny poengrekord
Simon Hansen ble matchvinner mot Sparta Sarpsborg

Den tidligere poengrekorden var på 42 poeng i 2011 sesongen, nå har laget allerede 44 poeng og fortsatt en kamp igjen å spille. Etter en kjedelig å sjansefattig førsteomgang livnet kampen heldigvis til i den avgjørende omgangen. Markus Woldsund startet sin første kamp etter strekkskaden som satt han ut av spill tidlig i juni måned, unngutten takket for tilliten da han fikk avsluttet et nydelig Nordstrand angrep etter 57 minutter. Jalal El-Gharbi slår Omar Bouignane gjennom på høyresiden, sistnevnte slår ballen tilbake 45 grader ut mot 16-meteren, her kommer nevnte Woldsund først på ballen og får skutt mot mål, Spartakeeperen er på ballen, men klarer ikke å forhindre at ballen triller over streken og dermed er det 1-0 til vertene.

Sparta slo tilbake
Seks minutter etter første scoring får Nordstrand frispark 17 meter fra motstanders mål. Petter Nyhus skrur frisparket rundt muren og ned i hjørnet, dessverre for Nyhus ligger Spartakeeperen der og får slått til corner. På det påfølgende hjørnesparket derimot kommer det en ny scoring, Trond Ingebretsen slår inn på bakre stolpe, her dukker Simon Hansen opp og skaller inn 2-0.

Ni minutter før slutt kommer reduseringen, Sparta kommer rundt på deres venstreside og får slått inn i boks, dårlig marking gjør at Spartas Stølen Nilsen får headet inn 1-2. Skremmende nok ser det ut som om reprisen går på Niffen fem minutter senere, nok en gang rundt på venstresiden, innlegg og så pannebrasken til Stølen Nilsen igjen og vipps ut av intet er det 2-2.

Hansen i form
Heldigvis gir ikke Nordstrand opp til tross for den sene utligningen. To minutter på overtid får vertene frispark to meter inn på motstanders halvdel, frem kommer fyrtårnene Ingebretsen og Hansen. Nyhus slår frispark opp foran mostanders mål, nevnte Ingebretsen stusser videre og bak i feltet dukker nok engang midtstopper Hansen opp og setter den elegant i mål. En skulle kanskje tro at det var pannebrasken som satt den i kisten nok engang, men den gang ei, en vakker helvolley var verktøyet som sikret Nordstrandsseier, selv Hitchcock kunne nok ikke laget en bedre regi på denne avslutningen. Hansens tredje scoring på de to siste kampene.

KAMPFAKTA:
Nordstrand - Sparta Sarpsborg 3-2 (0-0)

1-0 57 min Woldsund (Bouignane)
2-0 63 min Hansen (Ingebretsen)
2-1 81 min
2-2 86 min
3-2 90 min Hansen (Ingebretsen)

Gk: Kah, Brendryen

3 poeng: Romsøy Johansson
2 poeng: Hansen
1 poeng: Gruen Österström

Laget: