Fem juniormål i premieren

Publisert 07.04.2017 kl.10.23

(Nordstrand-Kongsvinger 5-2) Junior elite-gutta var best kampen igjennom og løp hjem en solid seriestartseier mot Kongsvinger.

Fem juniormål i premieren
Tage Haukeberg og de andre juniorgutta var et steg foran Kongsvinger i det meste på skjedde på Niffen i går.

Det ble en flott seriestart for junior elite. 5-2 mot Kongsvinger var meget fortjent, og Kongsvingers målvakt hadde faktisk en god dag på jobben.

Det kunne se litt stygt ut da han reddet det ene Nordstrand-angrepet etter det andre i åpningen, og gjestene stanget inn 1-0 etter 15 minutter mot spillets gang. Men det skulle bare gå et minutt eller to før Younes Amer hadde ordnet balanse i stillingen igjen etter et flott forarbeid av Magnus Aaløkken. Det var veldig fortjent at Nordstrand ikke skulle ligge under etter åpningsminuttene. Og det gikk ikke mer enn fem-seks minutter til før samme unge Younes, født 2001, hadde blitt tomålsskårer. Nordstrand gikk til pause med 2-1 og det var meget fortjent.

Følelsen av å være det beste laget hadde gutta i hvilen. Og åpningsminuttene i andre omgang viste at de hadde rett. To ganger smalt det uten at Kongsvinger-keeperen som hadde holdt laget sitt inne i kampen før pause klarte å stoppe hjemmelaget. Dermed var mye gjort på Niffen før fem minutter var spilt av den andre halvdelen. Tage Haukeberg og Jonatan Smerud satte henholdvis en fot og et hode på to gode innlegg fra høyre.

På 4-1 burde kanskje Nordstrand-gutta klart å roe ned kampen mer til å gå 100 % på deres premisser. Det var litt seriestart-takter over laget, og det ble litt vel mye tut og kjør. Dermed bølget det fram og tilbake, med noen unødvendige unøyaktigheter fra hjemmelaget sin side som fra tid til annen avløste ønsket og viljen om flere mål framover. Kongsvinger fikk sette 2-4 uten at det kjentes veldig farlig for trepoengeren, og da Jonatan Smerud gjorde 5-2 var det game over.

Godt trente Nordstrand-gutter viste at de var bedre enn Kongsvinger. Og nettopp det å vise at man er det beste laget, ikke bare gå rundt og tro det, blir en nøkkel i de kommende kampene. Gutta skal inn i tre tøffe bortekamper i løpet av de fire neste serierundene, så hver gang må de opp i ringene og kjempe. Men starten ga tro på at det er mulig.

Heia Nordstrand!