NIF e-sport med utvidet tilbud og jentesatsing

Sist oppdatert 04.07.2023 kl.8.28

Fra og med august kan enda flere være med på e-sport hos Nordstrand idrettsforening. I løpet av juni har vi nemlig rekruttert tre nye trenere som blir et veldig bra tilskudd i trenerstaben vår.

NIF e-sport med utvidet tilbud og jentesatsing
Dag Hallvard Hustad, Ahmed Iioka og Oda Blaker Ranset blir en del av trenerteamet hos Nordstrand IF e-sport fra høsten av.

Fra høsten får vi gjennom trenerne Dag, Ahmed og Oda høy kompetanse innenfor både Rocket Leauge og Valorant, og i tillegg vil vi prøve å få til en jente-satsing.

I dag er det nemlig bare gutter som går på e-sport hos oss, og det må vi gjøre noe med. Vi vet at det er mange jenter som er interessert, men det er kanskje en litt høyere terskel for dem å melde seg inn. Med Oda på laget har vi en kjempefin mulighet til å lage et eget opplegg for jenter som har lyst til å prøve seg, sier Siri Lader Bruhn som er leder for Nordstrand IF e-sport.

I dag er det mange som står på venteliste til e-sporten, men fra høsten av regner vi med å få plass til alle på lista pluss enda litt flere. Vi kommer til å tilby partier innenfor Overwatch, Valorant, Rocket Leauge og CS:GO. I tillegg har vi Multiplay-gruppene våre hvor vi blant annet kommer til å bruke en del tid på Fortnite framover, i tillegg til andre spill.

På e-sporten er vi opptatt av at det skal være plass til alle. Derfor tilpasser vi tilbudet til både de som vil konkurrere mot andre lag, men også til de som bare vil oppleve mestring og utvikle seg i spillene sammen med andre.

Vi ser at e-sporten en arena hvor mange barn og ungdommer får et stort sosialt utbytte og hvor det oppstår vennskap på tvers av årganger og skolekretser. Det er veldig fint å se at vi er et sted hvor medlemmene kan dele spillinteressen sin med andre og at så mange trives. Dette ser vi fram til å nå kunne tilby til enda flere i vårt område, avslutter Siri.

Det er fortsatt mulig å melde seg på ventelisten vår på denne lenken:  Venteliste Nordstrand IF e-sport

Velkommen!