Antidoping-seminar 8. mai

Publisert 04.05.2017 kl.13.03

Nordstrand IF Fotball oppfordrer foreldre i aldersgruppen 15-19 år å melde seg på dette. Andre er også velkommen.

Antidoping-seminar 8. mai

I samarbeid med Antidoping Norge, Politiet på Manglerud, Oslo Fotballkrets, Bækkelaget Fotball og Nordstrand Fotball arrangerer KFUM-kameratene et antidopingseminer for foreldre, trenere og ledere i aldersgruppene 15-19 år og seniorfotball 8. mai kl. 19.00 i KFUM-Hallen.

Program;

• Foredrag ved Halvor H Byfuglien, kommunikasjonsleder/ass daglig leder i Antidoping Norge
  • Innlegg fra politiet på Manglerud
  • Innlegg fra Anders Solheim, daglig leder Antidoping Norge

En samlet idrettsbevegelse på Nordstrand-platået ser behov for å ta et tydelig standpunkt i de samfunnsmessige utfordringene vi ser i forhold til dopingproblematikk og rus blant ungdom. Dopingproblematikken er som Antidoping Norge sier nærmer enn vi aner, problemet er mer utbredt og konsekvensene større enn en kan forestille seg.

Vi tror det derfor er viktig og nyttig å sette fokus på dette både for å opplyse om temaet og for å si noe om hva idretten kan gjøre.

Seminaret er åpent for alle klubber og interesserte foreldre og trenere med hovedfokus på aldersgruppen 15-19 år.

Påmelding gjøres på denne linken:

- Jeg oppfordrer foreldre til 15- til 19-åringer til å komme denne kvelden. Nordstrand IF Fotball kommer også til å følge opp dette temaet i egen klubb og egne lag i etterkant, sier sportssjef Lars Bache.