Slaget om østkanten

Publisert 13.10.2017 kl.13.39

Ny seier i sesongens 3 bortekamp for Herrelaget

Slaget om østkanten
Halvveis inn i andre omgang får Ringdal og hamstringen en velfortjent hvil

Onsdag kveld - kl 20:00 i Jordalhallen - var det duket for sesongens femte seriekamp som også var et lokaloppgjør, med Vålerenga på motsatt banehalvdel.

Vi starter oppvarmingen 10 minutter tidligere enn Vålerenga som tilsynelatende prøver å fremstå avslappet med oss som motstandere ved å bedrive fotball som hoveddel av oppvarmingen. «Vålerenga Kjerke» av Trond Ingebretsen ruger over høyttalere på repetisjon under nesten hele oppvarmingen i et forsøk på provokasjon, men hjemmelaget glemte en ting; Vi er også fra Oslo Øst og er vokst opp som Vål'enga-supportere (i fotball).

Nordstrandskara kommer godt i gang fra start med et knalltøft forsvar med en formidabel Jesper bakerst i kassa. Det forsvaret ikke tok, det tok Jesper! Vålerenga fikk et lite glimt av håp på stillingen 1-0 (første angrep), men noe særlig mer fikk de ikke. De første 20 minuttene preges av særdeles god skyting, gode angrepsformasjoner og en solid forsvarsrekke. Til tross for noen dårlige avgjørelser og slurvefeil så kjemper vi oss frem til en 4-5 mål ledelse på det meste i første omgang. Hjemmelaget gjør et taktisk keeperbytte som gjorde susen inn mot pause i kombinasjon med en dårlig periode fra vår side. Dette gir Vålerenga en sjanse til å komme inn i kampen igjen og lagene går i garderoben på stillingen 13-13.

Andre omgang starter som første! Vi fortsetter vårt spill, får inn noen enkle kontringer og spillerne og trenerne til Enga river seg i håret som følge av skudd-uttelling som ikke lar seg gjøre på trykk. Jesper stopper målsjanser, skudd, 100%-sjanser, tricks, håp, tro og det som ellers måtte nærme seg vårt mål. Jomar fortsetter prikkskytingen der han slapp i første, Peter står som en bauta i forsvar og Chris løper kontringer som om kampen nettopp var blåst i gang. Halvveis inn i andre omgang får Ringdal og hamstringen en velfortjent hvil, og inn kommer politikonstabel Frøseth. Han entrer parketten som høyrekant, sprader inn i midtsektoren(!) og fyrer av et hoppskudd over den ene personen i forsvarsrekka til Enga som er godt over 2 meter, ballen ligger klint i vinkelen og to poeng er godt på vei fra regntunge Jordal Idrettsarena og opp til solfylte Nordstrand! At Brækkan kommer innpå mot slutten der han følsomt plasserer en lobb over sisteskansen til Vålerenga satte til syvende og sist et godt punktum for denne onsdagskvelden
Vi vinner til slutt 30-25 og plasserer oss selv på en velfortjent sølv-plass som ett av to ubeseirede lag, kun bak være naboer på Bekkelaget på målforskjell.

Vi takker Vålerenga for en god ramme rundt kampen og alle tilskuere som tok turen for å se oss spille. Nå skal vi nyte tre og en halv uke med spillefri før vi får besøk fra Trøndelag den 4. nov kl 16:00 i Bobla. Da kommer Stjørdals Blink på besøk - invitasjon til arrangement kommer Stay tuned!