SPORTSPLAN - Nordstrand IF Fotball

Sportsplan Nordstrand IF Fotball 7 Det å lykkes (Mestre) Det å lykkes med en finte, en scoring, en takling eller en gjennombruddspasning gir oss lyst til å trene videre. Det virker positivt både på motivasjonen og på læringen, og spillerne synes det er moro å trene. Det er viktig å innrette treningene slik at “det å lykkes“ (mestre) oppleves så ofte som mulig gjennom det å få utfordringer som tar hensyn til spillernes eget ferdighetsnivå. Veiledning (Positiv forsterkning) Sørg for at all veiledning skjer i en positiv tone. Trenere og ledere skal alltid søke å gi en positiv tilbakemelding som vektlegger det som er bra, før man påpeker hvordan dette kan bli enda bedre. Miljø I arbeidet med barn og unge er det viktig at det skjer samhandling også utenfor fotballbanen. Det å skape en vennegjeng gir positiv effekt på mange måter. Mange svært gode lag i aldersbestemt fotball og seniorfotball har profitert på vektlegging av både det sosiale og det sportslige. Foreldrene kan sammen bidra til å forsterke dette samholdet ved å sørge for positivitet og engasjement rundt barna. Klubben arrangerer to ganger i året en egen jentefotballdag. Målet er å samle jentespillere på tvers av årganger for å ha det moro med fotball og bli bedre kjent. Konsekvenser Brudd på retningslinjer fastsatt av klubb kan medføre sanksjoner både for spillere, trenere og ledere. Sanksjonene vil være avhengig av grad av alvorlighet og alder på vedkommende. I ytterste konsekvens kan det bli ilagt karantene. Alvorlige saker vil bli tatt opp i fotballstyret. I disse sakene er det fotballstyret som evt. vil avgjøre hvilken sanksjon som skal iverksettes.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3Mzgy