SPORTSPLAN - Nordstrand IF Fotball

26 Sportsplan Nordstrand IF Fotball Overordnet I tillegg til å tilby et godt opplegg for alle som vil spille fotball i Nordstrand (flest mulig, lengst mulig), skal Nordstrand IF også være en utviklingsklubb som legger forholdene til rette for talentene (best mulig). - Sportslig utvalg har en eliteansvarlig som befatter seg hovedsakelig med denne delen av fotballgruppa. - Klubben har ansatt Sportssjef som er ansvarlig for satsingen på elitelagene sammen med SU. - Klubben har ansatte trenere på alle førstelagene fra 12-13 år opp til A-lag. - Klubben har også andre ansatte i roller som ivaretar treneroppfølging og talentarbeidet, som blant annet keepertrener og spillerutvikler. - Vi setter klare krav til det sportslige tilbudet slik at det er tilrettelagt også for dem med høye ambisjoner. - Vi ønsker å delta på høyt nivå med våre jente-, gutte- og junior elitelag til enhver tid. Det sportslige nivået skal alltid kunne møte de forventninger ambisiøse spillere har til egen utvikling. Nordstrand har store årganger, og har som en naturlig målsetning også å skape elitespillere på seniornivå. Erfaringene viser at vi jevnlig skaper disse talentene med vårt tilbud. Talentarbeid og forholdet til andre klubber Klubben etterstreber en kultur for profesjonalitet, hvor vi er stolte av å tilhøre Nordstrand IF. Vi skal ha en kultur hvor alle tilknyttet Nordstrand har en felles forståelse og mål om at vi utvikler våre spillere sammen - i klubben. Klubbens målsetninger er derfor ikke forenlig med hospitering til, eller kultur for tidlig overgang til, andre klubber. Hospitering i øvrige klubber skaper potensielt stor uro i spillergrupper, foreldregrupper og trener/ støtteapparat. Det er heller ikke dokumentert at en slik hospitering er gunstig med tanke på spillerens utvikling, tvert i mot – fagmiljøene går i retning av å skape en forståelse for at spillerne har best av å utvikle seg i nærmiljøet. Det er derfor i utgangspunktet ikke tillatt med hospitering i andre klubber, inntil juniornivå. For aldersgruppen 17-19 år skriver Nordstrand kontrakter med spillerne og vår holdning er at det også her skal svært tungtveiende grunner til for å hospitere med andre. Når spillerne et høyere nivå enn det vi kan tilby, vil klubben aktivt legge til rette for å få disse spillerne videre til andre klubber. Klubben vil da bistå med profesjonelle kontrakter og veilede med å foreta riktige valg. I slike særtilfeller, skal NFFs reglement overholdes og all kontakt med øvrige klubber skal forankres hos Sportssjefen. Alle spillere, trenere og foreldre har et ansvar for å gjøre hverandre gode – på Nordstrand. Nordstrand fotball Elite (talentarbeid)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3Mzgy