SPORTSPLAN - Nordstrand IF Fotball

Sportsplan Nordstrand IF Fotball 35 Fotballskolene i Nordstrand IF Klubben arrangerer to årlige fotballskoler; første og siste uke av skolens sommerferie. Disse er for barn fra 7-12. Fotballskolen i Nordstrand IF skal være en arena hvor barna får lov til å jobbe med det mest grunnleggende i fotballen; pasninger, mottak, avslutninger og føring av ball. Det skal være en uke fylt med læring, lek og fellesskap. Fotballskolen foregår fra mandag til fredag i tiden 8.30 - 15.00. Hver dag er delt inn i to bolker med lunsj i midten. Hver bolk har sitt tema der alle øver på det samme, men får utfordringer tilpasset sitt eget nivå. Det hele avsluttes med en stor turnering siste dag der foresatte inviteres. Deltakerne på fotballskolen deles etter nivå i grupper på ca. 15. Hver gruppe har to faste instruktører som følger dem hele uka. Disse rekrutteres gjennom skriftlig søknad og intervju. Det er laget en egen håndbok for fotballskolens instruktører. Fotballskolen er et meget populært og stimulerende arrangement, som vanligvis får meget gode tilbakemeldinger fra barn og foreldre.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3Mzgy