SPORTSPLAN - Nordstrand IF Fotball

Sportsplan Nordstrand IF Fotball 17 • 12 år - Femte året. De nominerte spillerne rullerer på å delta på et eget hospiteringslag som spiller en årsklasse opp. Aktuelle spillere kan få tilbud om å delta på trening med 13-1 (treningsgruppe 1 i årgangen over) en gang pr uke, og/eller organisere en egen treningsøkt pr uke. Lagledelsen styres av trenere/leder på 13-1. Egen treningsøkt avtales med trenerkoordinator. Dersom en årgang har en ivrig og bred spillergruppe, er det også mulig å melde opp flere enn ett hospiteringslag. I 12-årsklassen er det i 2018 (NFFs pilot) lagt opp til at man kan nivådele lagene i 9’er (tjuvstarte på ungdomsfotball). Vi er positive til NFFs pilotprosjekt og ønsker at det legges til rette for en slik overgang til ungdomsfotballen. Årgangsansvarlig tar initiativ til å sette sammen lederteamet rundt en hospiteringsgruppe, og sammen med trenergruppen diskutere aktuelle spillere. Spillerne skal fortsatt være medlemmer av sine vanlige lag, men vil altså også få brynt seg sammen med, og mot, noen litt større og bedre spillere. Ved eventuell kampkollisjon prioriteres det opprinnelige laget de spiller på. Dette gjelder for 9- og 10-åringene. På 11- og 12-årsnivå, er det viktig å sørge for en balansert kampbelastning. Årgangen bør påse at spillere ikke spiller mer enn maksimalt to kamper pr. uke og ikke deltar i for mange cuper der kampbelastningen kan bli svært stor. Hospitering er frivillig. For at ordningen skal være aktuell bør følgende involveres i beslutningen om at spilleren er moden og klar for dette: Spilleren selv, foreldrene, treneren for laget hans/hennes, treneren for det eldre laget og eventuelt trenerkoordinatoren. I Nordstrand barnefotball er alle like verdifulle og har krav på å bli behandlet med samme respekt. Hospiteringsordningen rokker ikke ved dette. Det sosiale aspektet er svært viktig, men vi mener vi kan klare å kombinere det med gode sportslige ordninger med mål om økt fotballglede for alle! Vi ønsker derfor også i tillegg å gi et ekstratilbud til dem som ikke hospiterer opp et nivå. Det skal være mulig å melde på ett ekstra lag på et nivå lavere innenfor samme årsklasse. Her kan en gruppe av barna rotere på å spille, slik at disse opplever mestring og mye ballkontakt. Vi vil da ha mulighet for et ekstratilbud tilpasset alle, noe vi mener vil være motiverende og skape glede rundt fotballen for hele årskullet.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3Mzgy