Younes på landslagssamling

Publisert 03.06.2017 kl.12.47

Younes Amer er tatt ut til U16-landslagets utfordrergruppe i den tradisjonsrike Porsgrunn-samlingen siste uka i juni.

Younes på landslagssamling
Younes Amer skal på landslagssamling i Porsgrunn 26. juni.

Younes Amer er blant spillerne som Norges Fotballforbund har tatt ut til talentleiren i Porsgrunn siste uka i juni.

Porsgrunn-samlingen er en tradisjonsrik samling, der landslaget økes med det dobbelte antall spillere. Den foregår fra 26. til 30. juni, og avsluttes med kamp mellom landslaget og utfordrergruppa. Nordstrand er stolt av Younes, som i år er funnet verdig å vise seg fram for landslagstrener Gunnar Halle på denne samlingen.

- Younes har lagt ned en kjempejobb gjennom hele vinteren og våren, trent svært godt, utviklet seg på de fleste områder, ikke minst blitt mye bedre på konsentrasjon, pasningsspill og relasjonelle ferdigheter. Selv om han holder guttealder fortsatt (født 2001), har han spilt seg godt inn i førsteelleveren på et bra junior interkretslag, sier junior elite-trener og sportssjef Lars Richard Bache.

Nordstrand IF gratulerer Younes Amer så mye! Og ønsker hell og lykke på samlingen i slutten av måneden!

01-generasjonen i Nordstrand har alltid vært gode. Det har vært hele 5 01-gutter fast installert i junior elite-stallen i 2017, og i går kveld skrev Rasmus Eggen Vinge under 3-årskontrakt med Nordstrand som nummer 6. Og flere vil følge de nærmeste månedene før 2018-stallen skal spikres til høsten.

- Det er en stor forskjell på å være god som barn, og det å klare å fortsette å være god også som voksen ungdom. Younes har gjort det som skal til for å klare å ta det steget. Det gjør også de øvrige 01-gutta våre. Og da er Nordstrand IF godt forspent med junior elite-spillere fra egen klubb. Det er grunn for Nordstrand og de ulike årgangene til å være stolte av det arbeidet som er lagt ned gjennom mange år av mange mennesker, sier Bache.