Vi fortsetter suksessen!

Publisert 19.10.2016 kl.23.08

Veileding i 133 kamper i fjor har gitt meget gode resultater og vi fortsetter satsingen på våre unge dommere denne sesongen!

Vi fortsetter suksessen!
Stein Ekholdt, Martine Aarstad, Sahra Hegseth, Thale Græsvik, Helene Haukedal, Emilie Gauslaa, Emma Helman og Anders Färje.

Bakgrunn
Vi har en del år hatt vanskeligheter med å fylle klubbens dommerkvote, det vil si det antall dommere som kreves i forhold til antall påmeldte lag i seriespill. Dommere er en stor kostnad for klubbene og i tillegg er det stor "omsetning", det vil si at mange dommere kun dømmer i ett år. Med bakgrunn i dette startet vi "prosjekt veiledere" i fjor.

Hva er en dommerveileder?
Veilederne er dommere fra egen klubb som i utgangspunkte veileder dommere og barnekampveiledere som dømmer opp til Jenter/Gutter 12 år. Det er spesielt to områder vi anser som er viktigst;

- Å skape trygghet og være en støtte for de unge dommerne
- Å utvikle dommerferdighetene

Det er også et mål å utvikle våre unge veiledere, de får ledererfaring og øker egne dommerferdigheter.

Erfaring fra fjoråret
Vi har klart å få mange dommere til å fortsette, noe som har ført til at vi i år har et «overskudd» av dommere. I forrige sesong hadde vi veiledning i 133 kamper og utviklingen på dommerne våre var stor. Vi har hatt en veldig rolig sesong med veldig lite utfordringer med trenere eller lagledere.

Til sist, en stor takk til trenere og ledere som med fair play og god sportsånd gir oss muligheten til i fred og ro å veilede våre yngste dommere.

Med sportslig hilsen
Stein Enholdt og Anders Färje