Uønsket medieoppmerksomhet

Publisert 05.04.2017 kl.15.16

Som flere sikkert har fått med seg har det vært et par uønskede medieoppslag om Nordstrand IF (NIF) det siste døgnet.

Uønsket medieoppmerksomhet

NIF ble i går informert om at det eksisterte en sang på Spotify med tittelen NB 02, som ble koblet til klubbens J14-lag. Sangen er produsert på privat initiativ, og Nordstrand Idrettsforening har ikke hatt befatning med verken planlegging, produksjon eller lansering av sangen. På bakgrunn av omdømmemessige hensyn, og at sangens tekstinnhold anses for å være i strid med både NIFs og idrettens verdier, har klubben besluttet at det aktuelle laget ikke skal benytte sangen på trening, kamp eller i noen sammenhenger som har med Nordstrand idrettsforening å gjøre. Beslutningen er kommunisert til både spillere og foreldre, og vil bli fulgt opp av hovedtrener.

Det er besluttet å fjerne sangen fra de aktuelle musikkdelingstjenestene, noe det jobbes med nå. Dette kan imidlertid ta noen dager.