Tredje strake for A-laget

Sist oppdatert 26.06.2016 kl.19.14

A-laget er inne i en god stim og tok sin tredje strake seier i dag da de knuste Oslojuvelene hele 5-0 på Niffen.

Tredje strake for A-laget
Isaac Kankani scoret igjen for NIF

Isaac Kankani åpnet ballet etter 17 minutter da han scoret i sin tredje kamp på rad etter å ha rundet keeper og satt ballen sikkert i det åpne buret. Bare minutter senere er det duket for det som helt sikkert kommer til å bli en kandidat til årets mål på Niffen, Andreas Madsen Holm finner Jorge Matos på omtrent 18 meters hold, sistnevnte får med seg at motstanders keeper er på halv distanse og da velger Matos en elegant chip som daler ned like under tverrliggeren og dermed er ledelsen fortjent doblet.

Årsbeste i første omgang
Nordstrand gav seg ikke med det, de fortsatte å produsere sjanser og etter hvert kom også dagens tredje NIF scoring. Petter Kristiansen får æren av å avslutte et meget vakkert Nordstrand angrep som tilslutt ender med at nevnte Kristiansen er alene med keeper, her gjør unggutten ingen feil og øker ledelsen til 3-0. Helt på slutten har NIF muligheten til å øke til 4-0, men desverre så får ikke Kenneth Brendryen stokket beina i det han runder keeper. Selv om det ikke ble mål kategoriserte trener Jacobsen denne første omgangen som årsbeste av NIF.

Oslojuvelene yppet seg
I begynnelsen av 2. omgang klarte ikke hjemmelaget å holde trykket oppe, gjestene fra Rommensletta kom dermed mer med i kampen og overtok en del av ballinnehavet, uten at de største sjansene ble skapt på et godt defensivt organisert Nordstrand. Spillerne red av stormen de første tyve minuttene av omgangen og når Jacobsen begynte med sine bytter ble skilnaden mellom lagene igjen stor, Usman Shakoor, Cheikh Niang, Thomas Bråttum, Simon Hansen og Haris Abbas kom alle inn i løpet av omgangen for Nordstrand.

Scoret igjen siste kvarteret
Nordstrand har gjort det til en god vane å score på slutten av kampene denne sesongen, denne kampen ble intet unntak. Snaut ti minutter før slutt ble Brendryen spilt alene med keeper igjen og denne gang feilet ikke Nordstrandsspissen, 4-0. Like etter setter innbytter Niang opp Bråttum med et nydelig gjennomspill, den gamle storscoreren viser raskt at han ikke har glemt gamle kunster og mål nummer 17 på 19 NIF opptredener var et faktum og sluttresultatet fastsatt til 5-0.

KAMPFAKTA
Nordstrand - Oslojuvelene 5-0 (3-0)

1-0 17 min Kankani (Kristiansen)
2-0 19 min Matos (Madsen Holm)