Strekker seg stadig

Publisert 04.06.2016 kl.19.25

(Nordstrand-Sarpsborg 08 1-1) Junior elite hadde serietoer Sarpsborg 08 i kne, og tok for første gang i år poeng mot et av topplagene.

Strekker seg stadig
Kasper Fløtten og junior elite leverte en bra prestasjon mot Sarpsborg 08.

Overgangen til møtene med de aller beste har vært litt tung for juniorlaget til Nordstrand, men gutta utvikler seg, og torsdagskvelden på Niffen markerte poeng mot et av topplagene for første gang. Faktisk kunne Tippeliga-juniorene fra Østfold-byen ha reist tomhendt hjem fra Nordstrand.

For det var hjemmelaget som skapte mulighetene før pause. Gutta jobbet hardt, fulgte kamplanen og overrasket nok gjestene med å skape klart mest før hvilen. Det var meget fortjent da 1-0 kom etter 39 minutter. Jørgen Skagen satte et straffespark i mål, heldigvis, for treffet var ikke det beste.

Og situasjonen som forårsaket straffen ga bud om store muligheter for hjemmeseier mot serietoeren. For Magnus Aaløkken var effektivt sparket i bakken av Sarpsborg 08 sin målvakt da han skulle trille inn skåringen sin. Soleklart rødt kort, og favorittene fra Østfold måtte spille hele andre omgang med 10 mann.

Litt skuffende for Nordstrand-gutta endte denne andreomgangen med at Sarpsborg tross undertallet satte det eneste målet, et direkte frispark etter 70 minutter. Men hjemmelaget hadde begynt å bli slitne og sprekke opp litt defensivt, og uansett var 1-1 mot denne motstanderen ytterligere et steg i riktig retning for det hardtarbeidende juniorlaget.