Nytt nivå - nytt nederlag

Publisert 28.04.2016 kl.13.32

(Lyn-Nordstrand 5-1) Med en halvtime igjen nikket Jakob Kollandsrud inn 1-1 for juniorlaget. Så gikk alt galt.

Nytt nivå - nytt nederlag
Nordstrand-kaptein Jakob Kollandsrud var tilbake fra start og brukte hodet da han utliknet mot Lyn.

Et Lyn-lag i medvind og med stor selvtillit etter en oppløftende serieåpning fikk pyntet ytterligere på statistikken da Nordstrand viste at de fortsatt trøbler med å ta nivået i interkrets.

Det var forsvarsspillet som først og fremst sviktet denne kvelden. Men igjen viste samtidig den manglende erfaringen på nivå seg tydelig. De feilene Nordstrand-juniorene gjør, de enkle pasningene det bommes på, som man kom unna med i 1. divisjon, medfører målsjanser i mot nivået opp.

Akkurat da vi trodde på en vending, Jakob Kollandsrud nikket strålende inn 1-1 etter 60 minutter, gikk juniorlaget i den klassiske fella; mål i mot umiddelbart. Dermed fortsatte gutta å spille kampen på premissene å ligge under. Da hjemmelaget også fikk lage 3-1 på et frispark hvor vi ikke fulgte folk godt nok, ble det tungt. Og to gedigne overganger de siste minuttene ga et stygt resultat. Forsvarsmessig gjorde laget mye rart denne kvelden. Men heller ikke de mulighetene vi fikk i den andre enden av banen utnyttet vi godt nok. En meget tøff uke venter nester uke. Først er det kamp mot den ubeseirede serielederen Stabæk på torsdag, deretter NM-kamp mot Fredrikstad på søndag. Men etter fem bortekamper så langt, skal det bli godt for gutta å spille på Niffen igjen. Og humøret skal det jobbes steinhardt med for å beholde.

Stå på!