Målrik A-kamp på Ås

Publisert 01.05.2016 kl.19.28

Det ble en meget spennende kamp mot Ås i går, kampen levde og kunne bikket begge veier helt til dommerens siste fløytesignal for dagen.

Målrik A-kamp på Ås
Erlend Eikeland var endelig tilbake på banen etter strekkskaden

NIF kom best i gang og tok ledelsen etter 23 minutter på en corner fra Petter Nyhus som Jimi Akinyemi headet i mål til en fortjent 1-0 ledelse. NIF skapte i minuttene som fulgte flere farligheter foran motstanders boks men økningen kom dessverre ikke. Etter 27 min måtte Akinyemi forlate banen med en skade (forhåpentligvis en lårhøne) og i omstillingen før og etter Nordstrand fikk bytte og frem til pause kom Ås mer med i kampen. Minuttet etter at Akineymi forlot banen scoret faktisk Ås, noe som gav dem ny giv og ikke minst nye krefter. To minutter før pause får Ås nok en scoring og kan gå fornøyde til pause med en 2-1 ledelse.

Dobbel Woldsund
Nordstrand kom utpå banen som et helt nytt lag i 2. omgang, det var få berøringer og høyt balltempo, noe som tidlig gav Ås problemer. Etter 51 minutter blir et innlegg headet ut i Ås sin kooridor, her står Petter Nyhus som bestemmer seg for å banke inn et nytt innlegg, legget går en smule for langt uten at noen NIF gutter depper av den grunn, ballen daler nemelig ned i keepers lengste hjørne og dermed er det likt igjen. Desverre så går Ås direkte i angrep og tar på nytt føringen i kampen. NIF fortsetter dog å presse på og etter hvert kommer man inn i en god periode, etter 58 minutter skaller Markus Woldsund inn et innlegg fra Yusuf Kutluca og bare fire minutter etter er Markus Woldsund nok en gang på ferde, denne gang gjør han det meste selv og finner tilslutt en luke i motstanders høyrehjørne, her plasserer han fint ballen og dermed er NIF tilbake i føringen.

Blandet følelser
Ti minutter før fulltid har NIF en glimrende mulighet til å punktere kampen når de kommer tre mot to, men dessverre så stopper det opp på motstanders 16-meter og Ås får i stedet satt i gang en kontring, denne gir dessverre for NIF bedre uttelling og nok en gang kommer det en utligning i kampen. Helt på tampen har Nordstrand muligheten på en corner hvor man flytter opp det man har av fyrtårn med første scoringen friskt i minne håper man at dette skal avgjøre kampen. Dessverre ble corneren litt for kort og Ås får headet unna, dommeren blåser av før gjestene får tatt innkastet og dermed ble sluttresultatet 4-4.

"Vi er veldig godt fornøyd med gjennomføringen av den siste omgangen, da har vi høyt balltempo, er gode i posisjoneringen og dette vil vi ta med oss videre inn mot den viktige kampen mot Røa neste helg. Litt kjedelig at de får avgjort kampen på den måten vi skulle ha avgjort kampen på, men vi kan ikke bruke for mye energi på hvis om atte dersom atte, det hjelper oss lite. Nå skal vi bruke all energien vi har på å revansje fjorårets verste tap når Røa kommer til Niffen på lørdag", sier Jacobsen som ikke så helt fornøyd med et poeng på Ås Stadion.

KAMPFAKTA:
Ås - Nordstrand 4-4 (2-1)

0-1 23 min Akinyemi (Nyhus)
1-1 28 min
2-1 43 min
2-2 51 min Nyhus
3-2 52 min
3-3 58 min Woldsund (Kutluca)
3-4 64 min Woldsund
4-4 81 min

Gk: El-Gharbi

3 Poeng: Woldsund