Magnus torpederte LSK

Publisert 23.06.2016 kl.11.08

(Nordstrand-Lillestrøm 4-2) To straffespark, tre røde kort og fire mål av Magnus Aaløkken da junior elite spiste kanarifugler på Niffen.

Magnus torpederte LSK
Vi fikk se knallhard jobb av juniorgutter i sommerform og fire skåringer av Magnus Aaløkken da LSK gjestet oss i interkrets.

Et junior elite som virkelig har fått fasong nedkjempet gjestende LSK i vårsesongens siste interkretskamp. Og på topp herjet Magnus Aaløkken med juniorforsvarere i gult og svart.

3-0 sto det til pause. Da hadde Magnus banket to i kassa, pådratt gjestene et rødt kort og skaffet Nordstrand to straffespark. Det første prøvde Lars Sønsterud å sette i mål. Da han ikke klarte det, tok den brennhete spissen ballen i egne føtter og feide inn sitt ekte hattrick. I tillegg klarte han å sette en ball over på åpent mål.

Drama
Ingen fotballkamper er vunnet til pause. Det ble Nordstrand-gutta smertelig minnet på i starten av andre omgang. Lillestrøm med en mann mindre fikk sette både 1-3 og 2-3. Og da Lars Sønsterud fikk se det røde med 30 minutter igjen, kunne man frykte at den fantastiske førsteomgangen skulle ende opp med en skikkelig nedtur.

Men anført av midtstopperduoen Mats Olsen / Mathias Jensrud nektet et tøft Nordstrand å gi slipp på poengene. Heldigvis for oss delte dommeren ut nok et rødt til Lillestrøm midt i andre omgang, og med 10 mot 9 hadde hjemmelaget brukbar kontroll. Men først da Magnus satte kveldens fjerde skåring følte vi oss trygge. Kanskje årets deiligste mål, for det hadde vært tungt å miste dette.

Helproffe juniorgutter
Etter å tapt 7 kamper på rad i april/mai tok Nordstrand 13 av 15 mulige poeng de siste fem rundene før sommeren. Det gleder hele klubben og alle som følger disse gutta.

- De er en helt fantastisk gruppe. De har jobbet steinhardt siden 1. november i ønsket om å ta dette nivået. Selv mellom tap nummer 5, 6 og 7 satt det 25 gutter i garderoben på Niffen fem ganger i uka og gikk smilende ut for å trene hardt. Viljen, innstillingen og seriøsiteten i dette laget står ikke tilbake for noen i serien. De har klart å skape en kultur for toppfotball i Nordstrand som vi skal jobbe hardt for å ta vare på. Miljøet er suverent bra, og ikke en eneste klage eller bortforklaring var å høre i perioden der vi tapte og tapte, og det er ganske unikt. Det er bare så fortjent at gutta har lykkes den siste måneden, sier trener Lars Richard Bache.

Nå trener juniorlaget rolig en uke til før de får sommerferie. Så blir det spennende å se om de klarer å følge opp når høstjakta setter inn. Follo hjemme er første oppgave, 4. august.

Gratulerer og god sommer!