Juniorene starter i dag

Publisert 10.03.2016 kl.20.37

For første gang på 12 år skal det sparkes interkretsfotball for juniorlaget til Nordstrand. Bortekamp på Fredrikstad stadion blir en ilddåp.

Juniorene starter i dag
Kasper Fløtten og de andre NIF-juniorene skal spille interkretsfotball i år, og møter mange sterke lag. I kveld braker det løs.

Fredrikstad på Fredrikstad stadion er en manndomsprøve for juniorgutta. Et meget solid hjemmelag og en sterk tropp preget av 19-åringer står på motsatt side klokka 19.30 i kveld, flere av dem med A-kamper for storklubben fra plankebyen.

FFK har tjuvstartet serien allerede og slo LSK 2-0 for seks dager siden. Dessuten tapte de på overtid for Stabæk. To resultater som viser styrke.

Noen tunge forfall er det for Nordstrand, som blant annet har både Yngvar Bonde og Kristian Tveitstøl ute med lengre skader. Dårlige treningsforhold de siste ukene utgjør også et spenningsmoment før det hele er i gang.

Men juniorlaget har lagt ned en kjempejobb i vinter. Gutta har vist en imponerende vilje til å satse hardt på å klare seg på et nytt nivå. En stor gjeng 99-gutter har også kommet inn i troppen og tatt steget både på holdning og kvalitet. Og samholdet i laget er imponerende. Det kan bli Nordstrands store styrke utover sesongen.

En slags eksamen venter i kveld. Det blir spennende å se laget i en kamp som betyr noe.

Øvrige kamper i kveld:

Bærum-Sarpsborg 08