Junior interkrets debuterer hjemme

Publisert 31.03.2016 kl.15.14

For første gang på 12 år spilles det junior interkretsfotball på Niffen i kveld når Raufoss kommer på besøk.

Junior interkrets debuterer hjemme
Stemningen nådde taket i juniorgarderoben da opprykket ble sikret i høst. Nå er alvoret i gang på høyeste nivå, og i kveld hjemmedebuterer juniorlaget i interkrets.

Klokka 20.15 i kveld blåses det i gang en fotballkamp Nordstrand-folket ikke har sett på en stund. Junior elite hjemmedebuterer i interkrets, og interkretsfotball har det ikke vært spilt på Niffen siden A-lagsnestor Trond Ingebretsen var tenåring for mer ti år siden. Også Henrik Wøhni spilte juniorfotball for Nordstrand i 2004, og blant motstanderne fant vi blant annet A-lagets nykommere Glenn Roberts, Alexander Mathisen og Jalal El Gharbi som alle spilte juniorfotball for Vålerenga det året.

Nå skal en ny generasjon Nordstrand-gutter forsøke det høyeste juniornivået i Norge. Første test på om de er parat kommer i kveld. Obos-klubben Raufoss sender sine håpefulle i buss nedover, men hjemmelaget håper de må reise slukøret hjem igjen.

Begge lag står med null poeng etter de første rundene. Nordstrand startet sesongen med to tøffe bortekamper mot Fredrikstad og Lillestrøm, og kom "fra det" med 0-1 og 1-2 etter brukbare prestasjoner. Raufoss fikk 0-5 av Vålerenga og 3-5 mot Fredrikstad, men det er verdt å merke seg at totningene ledet 3-0 mot FFK, så selv om det har rent inn noen mål feil vei er det definitvt gutter som kan spille fotball vi får besøk av.

Nordstrand-gutta har trent meget bra i vinter og skal være rustet til toppserien. Og så håper vi årets første poeng innkasseres i ti-tiden i kveld.

Håper vi sees på Niffen kl 20.15