Junior elite seriestarter i kveld

Publisert 06.04.2017 kl.10.27

Kongsvinger står på motsatt banehalvdel når Junior elite starter serien kl 18.30 på Niffen i dag.

Junior elite seriestarter i kveld
En tent juniorgjeng åpner sesongen hjemme mot Kongsvinger i dag.

Det venter garantert en tøff kamp når Nordstrand junior elite starter serien i kveld. Kongsvinger kommer til Niffen, og 18.30 blåses det hele i gang.

Det er et nært skadefritt Nordstrand-lag som mønstres. Kun nykommeren fra Vålerenga, Fouad Chemlal, er ute med skade. Og juniorgutta gleder seg til å spille kamper som betyr noe.

Det har vært trent godt hele vinteren. Og 90 økter er lagt i ryggsekken før det skal spilles om poeng. En av dem en treningskamp mot Kongsvinger, som Nordstrand-gutta vant. Men vi venter at det kommer enda tøffere motstand fra de dype skoger i kveld.

Det har foregått et generasjonsskifte på juniorlaget denne sesongen. Og det er mange unge og spennende gutter å se for første gang for dem som møter opp på Niffen.

Hele fem spillere er tatt opp fra Nordstrands gode 01-årgang; Andreas Amundsen, Younes Amer, Sander Sønsterud, Marius Johnsrud og Amin Asskali. Sindre Grimstad og Jonatan Smerud har tatt steget opp fra Jr2 på en fremragende måte. Og fra Vålerenga har Peter Rystad og Fouad Chemlal kommet. Fra Sagene Magnus Kevin Strige, fra Ullern Michael Steckmest. Dessuten får man se Subhan Shakoor fra Klemetsrud, Ismael Bahij fra Skeid og Aksel Bredesen fra Bækkelaget for første gang i kveld.

Det er likevel en god stamme som fikk mange kamper i interkrets i fjor, og vi håper gutta har klart å ta vare på den gode formen de viste i høst. Sammen med alle nykommerne lover de å gi jernet mot Kongsvinger.

Seriestart er alltid gøy, og vi satser på at det er gøy etter kampen også!

Sees på Niffen i kveld!